Warning: Declaration of c2c_ConfigureSMTP::options_page_description() should be compatible with C2C_Plugin_023::options_page_description($localized_heading_text = '') in D:\HostingSpaces\tomaszkryk\ekspercimarketingu.pl\wwwroot\wp-content\plugins\configure-smtp\configure-smtp.php on line 47 Adwords - Praktyczne rady - Zobacz jak efektywnie działać!

Google Adwords – Praktyczne rady!

Home/AdWords/Google Adwords – Praktyczne rady!

Google Adwords – Praktyczne rady!

Stawiając pierwsze kroki w kampanii Google Adwords powinniśmy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Wiedzieć jak wykonać  działania, które pozwolą na efektywne korzystanie z tego rodzaju reklamy.  W tym artkule postaram się przekazać jak najwięcej praktycznych informacji które ułatwią czytelnikom korzystanie z Adwordsa.

Kampania testowa oraz optymalna

  • Utwórz na swoim koncie kampanie testową oraz kampanie optymalną.
  • Do kampanii testowej dodaj wszystkie słowa kluczowe jakie chcesz sprawdzić.
  • Na kampanię testową nie musisz przeznaczać dużego budżet, ponieważ jak sama nazwa wskazuje tworzymy ją aby testować tzn. sprawdzić które słowa w naszym przypadku będą efektywne.
  • Po analizie wyników z kampanii testowej, wybrane słowa kluczowe należy przenieść do kampanii optymalnej, na którą przeznaczamy bezpiecznie większy budżet ponieważ te słowa kluczowe będą przynosić efekty.

Tworzenie reklam i grup reklam

  • Staraj się nie umieszczać wszystkich słów kluczowych w jednej grupie reklam.
  • Możesz mieć wiele grup reklam.
  • Reklamy zawsze powinny być dopasowane do słów kluczowych jakie będą pokazywać reklamę (najlepiej jakby zawierały te słowa kluczowe, na które pokazywana jest reklama).
  • Dla każdej grupy reklam tworzymy co najmniej dwie reklamy , po jakimś czasie sprawdzamy która jest częściej klikana, eliminujemy reklamę gorszą i tworzymy nową. W ten sposób zyskamy bazę skutecznych reklam w które z pewnością użytkownicy będą klikali.

Dobór słów kluczowych

  • Pamiętaj, że słowa kluczowe powinny odzwierciedlać treści, które masz na stronie.
  • Nie dobieraj zbyt ogólnych fraz. Gdy chcesz zareklamować fryzjera w Poznaniu nie dodawaj samej frazy fryzjer, ponieważ jest zbyt ogólna, możesz dodać np. ”fryzjer Poznań”.
  • Korzystaj z narzędzie propozycji słów kluczowych , możesz tam sprawdzić miesięczną liczbę wyszukiwań która świadczy o popularności oraz synonimy podanego słowa kluczowego.
  • Dobierając słowa staraj się myśleć jak klient.
  • Dla jednej grupy reklam wybierz maksymalnie 20 słów kluczowych.

Przygotowanie tekstu reklamy

  • Reklama powinna być jak najbardziej związana ze słowami kluczowymi.
  • Tak ciekawa aby zapewnić naszym reklamom wysoką klikalność.
  • Jednoznaczna i konkretna tak aby wyeliminować nie potrzebne wejścia przez osoby, które nie są zainteresowane naszymi produktami.
  • Zawierać elementem konkretnie przedstawiający ofertę (np. podawanie cen).

Wynik jakości

  • Sprawdzaj wynik jakości dla każdego słowa kluczowego (jeśli wynik wynosi 8-10 to bardzo dobrze 7 to przeciętnie a poniżej 7 to kiepski wynik i należy nad nim popracować).
  • Na wynik jakości słowa kluczowego ma również wpływ reklama więc słowo kluczowe musi być „trafione w reklamę”.
  • Żeby posiadać wysoki wynik jakości słowa kluczowe muszą być dopasowane do strony docelowej na którą trafia użytkownik po kliknięciu.

Jak włączyć kolumnę wyniku jakości ?

Będąc zalogowany na Google Adwords klikamy na zakładkę słowa kluczowe.
1. Poniżej klikamy na kolumny i wybieramy dostosuj kolumny.
2. Klikamy atrybuty.
3. Wybieramy opcję Wyn. Jak.
4. Sprawdzamy czy wynik jakości został dodany po prawej stronie.

W ten sposób będziemy mieli dodatkową kolumnę w której będziemy mogli sprawdzić wynik jakości dla każdego z naszych słów kluczowych.

Jak włączyć wynik jakości?
By | 2016-12-27T12:07:02+00:00 Marzec 4th, 2015|AdWords|0 Comments

About the Author:

W Agencji Marketingowej ekspercimarketingu.pl zajmuje stanowisko Online Marketing Specialist najchętniej zajmuje się e-mail marketingiem oraz social media. Przez trzy lata pracowała w mamfirme.pl jako SEO Specialist oraz Customer Service Consultant. Studentka psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej we Wrocławiu. Hobbystycznie wychowawca w świetlicy środowiskowej, miłośniczka literatury i poznawania nowych ludzi .

Leave A Comment