Czy współpraca z agencją marketingową ma dla mnie sens?

Home/Marketing, Złote rady/Czy współpraca z agencją marketingową ma dla mnie sens?

Czy współpraca z agencją marketingową ma dla mnie sens?

Koszty z jakimi musisz się liczyć

Zatrudniany pracownik

Koszt pracy:

– pensja – 3000 netto / ok 4200 brutto
– jedno szkolenie rocznie – 100 zł / m-c

Czas pracy jaki kupujesz?

– 160h / m-c, ale od tego należy odjąć
– ok 20h urlopu – 2,5 dni urlopowych na miesiąc
– ok 8h chorobowego – zakładając że się jest chorym niecałe 2 tygodnie na rok
– ok 30h nieefektywnej pracy (przerwy, rozmowy z kolegami, zwykłe przemęczenie)

Zostają 102h pracy, ale te dwie odejmijmy dla prostego rachunku. 100h pracy, przy średnim koszcie pracownika na poziomie 4300zł daje 43zł za godzinę pracy. Tyle kosztuje Cię pracownik na miejscu.

Współpraca z agencją marketingową

Koszt pracy eksperta jest jasny i przejrzysty – u nas rozliczamy się 50zł za godzinę pracy nettto.

Pracę rozliczamy używając niezależnej aplikacji toggl.com i na koniec miesiąca przesyłamy wygenerowany raport.

Wiedza i doświadczenie

Współpracując z agencją w zasadzie nie zatrudniasz jednego, a kilku ekspertów. Każdy wyspecjalizowany w swojej działce, co powoduje, że rozliczasz pracę ludzi o większej wiedzy i doświadczeniu niż jesteś w stanie zatrudnić (chyba, że Twój biznes jest na tyle duży, że posiadasz własny zespół ekspertów, ale wtedy już i tak znasz korzyści z outsourcingu i pewnie optymalizujesz w ten sposób koszty).

Przy wyborze musisz wziąć pod uwagę, że zatrudniając jedną osobę musisz znaleźć człowieka o dość dużych umiejętnościach i otwartym na intensywną ciągłą naukę, gdyż oddając mu w ręce marketing sklepu chcesz, aby prawidłowo zadbał o każdy obszar:
– social media
– email marketing
– marketing automation
– kampanie AdWords
– prawidłowo ustawił porównywarki
– potrafił działać na Allegro
– pokierował grafikiem
– wsparł pozycjonowanie przygotowując dobre opisy produktów
– znał się na Analityce eCommerce
– znał podstawy htmla i najlepiej odrobinę programowania

I oczywiście idealnie by było gdyby jeszcze dał radę spakować kilka paczek i obsłużyć zapytania klientów ;-).

To nie jest takie proste, jeśli masz takiego człowieka i od razu budżet w odpowiedniej wysokości to śmiało zatrudniaj. Jeśli nie stać Cię na taką osobę, to rozważ współpracę z agencją. Niekoniecznie musisz zlecić jej wszystko, możesz w pewnych obszarach umówić się że otrzymasz jedynie wytyczne do samodzielnego wykonania. Przy uczciwym rozliczeniu powinno to wyjść dla Ciebie optymalnie kosztowo.

Czy prowadząc mały sklep powinieneś współpracować z agencją?

Jeśli sam nie znasz się na marketingu i nie masz czasu, aby poznać dobrze wszystkie narzędzia jakie służą wsparciu sprzedaży, a już tym bardziej tych podstawowych:
– system do eMM – FreshMail / GetResponse / MailChimp
– system do MA – SalesManago / MarketingMatic
– kampanie CPC – Google AdWords, Reklama na Facebooku
– obsługa GA
– umieszczania kodów remarketingowych i konfigurowania list remarketingowych
– obsługa porównywarek
– obsługa allegro
– podstawy HTML i edytor np.: Sublime Text
– podstawy graficzne – Gimp lub Photoshop

To jedyną opcją dla Ciebie jeśli chcesz rozwijać swój sklep jest wsparcie specjalisty (współpraca z agencją marketingową). Przejrzyj powyższą listę i samodzielnie oceń ile zrobisz sam, a w czym potrzebujesz pomocy.

W razie czego zapraszamy do nas! Chętnie pomożemy w każdym zakresie w transparentnym rozliczeniu godzinowym.

By | 2016-12-27T12:07:01+00:00 Marzec 17th, 2015|Marketing, Złote rady|0 Comments

About the Author:

Tomasz Kryk
Właściciel Agencji Marketingowej EksperciMarketingu.pl (outsourcing specjalistów ds. marketingu). CEO i współwłaściciel agencji eMail Marketingowej Sendingo Sp. z o.o. (Sendingo.pl), współwłaściciel branżowego portalu KlinikaEcommerce.pl. Członek społeczności rozwijającej system Open Source do Marketing Automation (Mautic.org). Jeden z pierwszych certyfikowanych Profesjonalistów eHandlu. Z eMarketingiem związany od 7 lat. Obecnie szkoli specjalistów ds. marketingu do współpracy z obecnymi klientami. Studiował informatykę na Uniwersytecie Wrocławskim, hobbystycznie programista.

Leave A Comment