SEO dla początkujących

Home/Optymalizacja kosztów, Pozycjonowanie/SEO dla początkujących

SEO dla początkujących

Każdy wie, że żeby sklep internetowy zapewniał nam dochody potrzebuje klientów 😉 a, żeby mieć klientów nasz sklep musi być jak najbardziej widoczny. W ostatni artykule mieliście okazję przeczytać kilka słów o reklamie Google Adwords. Tym razem postaram się przybliżyć wam pozycjonowanie naturalne, czyli SEO.

Pozycjonowanie

Jest to zbiór czynności prowadzących do wyświetlania się witryny jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy (słowa kluczowe).

Gdzie wyświetlają się wyniki naturalne ?

Naturalne wyniki wyszukiwania wyświetlają się zaraz pod wynikami reklamowymi. Niektórzy użytkownicy omijają reklamy wiedząc, że jest to wynik opłaty i nie musi być to wartościowa strona. Dlatego ważne jest aby wyświetlać się również w wynikach naturalnych. Użytkownicy często nie zdają sobie sprawy, że właściciel witryny (tudzież agencja pozycjonująca) może mieć wpływ na wyświetlanie strony również w tym miejscu.

Seo dla początkujących

Jeśli zastanawiasz się, jak ważne jest to aby wyświetlać się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to UWAGA! PIERWSZA STRONA ZBIERA AŻ 95% KLIKNIĘĆ CZYLI POTENCJALNYCH KLIENTÓW. Teraz już wiesz dlaczego Twoja witryna powinna znaleźć się na pierwszej stronie.

Od czego zależy pozycja strony w wyszukiwarce ?

Jest wiele czynników, które wpływają na widoczność strony w wyszukiwarce jako główne możemy wyróżnić.

Ilość i jakość linków z innych stron, które prowadzą do naszej strony. Są to tak zwane Back links.

Żeby osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania bardzo ważna jest budowa sklepu internetowego pod względem SEO.

Wyszukiwarka Google co jakiś czas zmienia swój algorytm na zasadzie, którego wysuwa konkretne strony na pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Ostatnia zmiana algorytmu spowodowała, że  na najwyższe pozycje mogą liczyć sklepy, które posiadają wysokiej jakości opisy, które muszą być rozbudowane i unikalne (czyt. nie kopiujemy treści ze stron konkurencji, czy też z własnych podstron.). Co ważne trend ten utrzymuje się od dłuższego czasu.

Prawidłowe uzupełnienie metatagów title, description, keywords. W tym temacie Google nie pozostawia złudzeń.  Są to metatagi, które robot Google widzi i bierze pod uwagę przy indeksowaniu i pozycjonowaniu witryny. Pamiętajmy, więc aby metatagi zawierały informacje zgodne z tym co jest w danej zakładce.

Jak tworzyć opisy produktów ?

Wyróżniamy sześć rozmiarów nagłówków od H1 do H6.

Nagłówkiniezwykle ważne porządkują treści nie tylko dla internauty, ale również informuje wyszukiwarkę Google o tym, co na tej stronie jest najważniejsze tzn. Ustala hierarchię.

Tak, więc nagłówek H1 jest najważniejszy z punktu widzenia specjalistów SEO. Używamy go do zaznaczenia tytułu strony, nazwy produktu itd. Kolejny rozmiar, czyli H2 używamy do zaznaczania śródtytułów, analogicznie H3 służy do wyróżnienia podtytułów.

Dla nas najważniejsze są te 3 nagłówki pozostałych trzech rozmiarów również można używać jednak nie są one istotne z punktu widzenia SEO.

Tworząc opis pamiętajmy aby zawierał wszystkie istotne elementy z punktu widzenia użytkownika. Jeśli jest to produkt techniczny niezbędne jest podanie odpowiednich parametrów, jeśli jest to odzież warto zamieścić tabelę rozmiarów itd.

W swoim opisie możemy również umieszczać słowa kluczowe na które mamy zamiar wypozycjonować stronę, pamiętajmy jednak, żeby nie robić tego sztucznie i nie przesadzać.

Tekst powinien wyglądać naturalnie więc jeśli możemy wstawić słowo kluczowe bez szkody dla tekstu zróbmy to, jeśli jednak ma to wyglądać sztucznie i zaburzać jego strukturę odpuśćmy, ponieważ może to przynieść odwrotny skutek od zamierzonego.

Jeśli posiadamy na stronie elementy do których możemy linkować również to wykorzystajmy z przeprowadzonych badań wynika, że strony posiadające linki wewnętrzne lepiej rokują w wyszukiwarce google.

Ile trwa pozycjonowanie ?

Pozycjonowanie jest bardzo pracochłonne i czasochłonne ciężko przewidzieć jednoznacznie, kiedy strona znajdzie się na pożądanej pozycji. Dlatego jeśli ktoś obiecuje Ci, że strona będzie w top3 za dwa tygodnie to od razu możesz założyć, że kłamie.
Jeśli strona osiągnie wymarzoną pozycję to nie znaczy to, że możesz zakończyć pozycjonowanie. Jeśli przestaniesz działać strona spadnie w wynikach wyszukiwania znowu na dalekie pozycje. Pamiętaj, że konkurencja nie śpi i cały czas dba o pozycje swoich witryn.

PAMIĘTAJ !

Pozycjonowanie wymaga wiedzy na temat działania wyszukiwarek i obowiązujących w nich trendach, którą na bieżąco trzeba odświeżać. Żeby prawidłowo pozycjonować stronę nie szkodząc jej wymagane jest również spore doświadczenie.  Więc nawet, jeśli wydaje Ci się, że wiesz już wszystko na ten temat poważnie zastanów się czy większe działania chcesz wykonywać sam, ponieważ po przez niewłaściwe działanie możesz zrobić więc szkody niż pożytku.

By | 2016-12-27T12:07:01+00:00 Marzec 24th, 2015|Optymalizacja kosztów, Pozycjonowanie|1 Comment

About the Author:

W Agencji Marketingowej ekspercimarketingu.pl zajmuje stanowisko Online Marketing Specialist najchętniej zajmuje się e-mail marketingiem oraz social media. Przez trzy lata pracowała w mamfirme.pl jako SEO Specialist oraz Customer Service Consultant. Studentka psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej we Wrocławiu. Hobbystycznie wychowawca w świetlicy środowiskowej, miłośniczka literatury i poznawania nowych ludzi .

One Comment

  1. […] Pisaliśmy już o SEO dla początkujących, jeśli potrzebujecie odświeżenia informacji zapraszam tutaj. […]

Leave A Comment