Program do eMail Marketingu – co wybrać?

Home/eMail Marketing, Optymalizacja kosztów, Złote rady/Program do eMail Marketingu – co wybrać?

Program do eMail Marketingu – co wybrać?

Na rynku jest kilka rozwiązań, które w dużej mierze zapewniają te same funkcjonalności. Poniżej pozwoliłem sobie przygotować zestawienie kosztów kilku z nich (opracowane na podstawie oficjalnych cenników z 25.03.2015). Zestawienie nie uwzględnia wszystkich istniejących systemów i jest subiektywne pod tym względem, że wybrałem do niego te narzędzia które znam.

FreshMail GetResponse MailChimp
Abonament do 1000 50 zł / m-c 50 zł / m-c 56,25 zł / m-c
Abonament do 5000 180 zł / m-c 150 zł / m-c 187,50 zł / m-c
Abonament do 10000 260 zł / m-c 220 zł / m-c 281,25 zł / m-c
Prepaid do 1000 0,025 zł / mail Brak 0.11 zł / mail
Prepaid do 5000 0,025 zł / mail Brak 0.075 zł / mail
Prepaid do 10 000 0,02 zł / mail Brak 0.075 zł / mail

 

Jak widzisz ceny systemów do tradycyjnego eMail Marketingu są bardzo zbliżone. Jeśli chcesz wynająć system w oparciu o model SaaS (czyli taki jak FreshMail, GetResponse itp.) to koszty będą podobne.

Systemy różnią się w szczegółach, które przy małych bazach nie robią żadnego znaczenia. Przy dużych bazach – powyżej 10 000 adresów i chęci segmentacji, a także robienia testów A/B różnice zaczynają się pojawiać, ale to temat na zupełnie inny wpis.

Należy mieć na uwadze, że system do eMM to nie jest cały koszt jaki poniesiesz rozpoczynając działania z zakresu eMail Marketingu. Trzeba regularnie przygotowywać grafikę do wiadomości, uruchomić proces zapisu do listy subskrybentów i proces wiadomości powitalnych.

Często koszt przygotowania pojedynczej wiadomości w agencji zewnętrznej to ok. 500zł, podobne koszty dotyczą szablonów maili. Można zrobić je samodzielnie, ale zajmuje to dużo czasu i nie każdy zna na tyle html, aby mu się udało.

Czy można jeszcze taniej zacząć przygodę z eMM?

Tak ;-). Możesz z nami!

Uruchomiliśmy prosty system do eMail Marketingu (oparty na programie Sendy), zapewniający podstawowe, ale najważniejsze funkcje. Decydując się na nasze wsparcie w przygotowaniu procesu zapisu i szablonu wiadomości e-mail otrzymasz system w cenie: 25zł / m-c + 1zł za każde wysłane 1000 maili.

Zakładając że masz bazę do 5000 adresów (albo jeszcze jej nie masz i chcesz, abyśmy pomogli Ci taką zbudować) na inne systemy wydałbyś rocznie ok. 2000 zł. Współpracując z nami zaledwie 1/4 tego kosztu, co pozwala Ci ponad 1500 zł oszczędzonych pieniędzy zainwestować w rozbudowę bazy adresów, a to jest najważniejszy temat na początku działań.

To pozwoli Ci obniżyć koszty rozpoczęcia działań z eMail Marketingiem do totalnego minimum.

Skontaktuj się, aby otrzymać ofertę. Doradzimy jaki program do email marketingu będzie najlepszy dla Ciebie.

By | 2016-12-27T12:07:01+00:00 Marzec 25th, 2015|eMail Marketing, Optymalizacja kosztów, Złote rady|3 komentarze

About the Author:

Tomasz Kryk
Właściciel Agencji Marketingowej EksperciMarketingu.pl (outsourcing specjalistów ds. marketingu). CEO i współwłaściciel agencji eMail Marketingowej Sendingo Sp. z o.o. (Sendingo.pl), współwłaściciel branżowego portalu KlinikaEcommerce.pl. Członek społeczności rozwijającej system Open Source do Marketing Automation (Mautic.org). Jeden z pierwszych certyfikowanych Profesjonalistów eHandlu. Z eMarketingiem związany od 7 lat. Obecnie szkoli specjalistów ds. marketingu do współpracy z obecnymi klientami. Studiował informatykę na Uniwersytecie Wrocławskim, hobbystycznie programista.

3 komentarze

  1. senio 18 sierpnia 2015 at 16:32 - Reply

    No rozumiem, że reklamujecie własny system, ale z kolei z reklam freshmail i getresponse wynika, że zrobienie szablonu maila w tych programach jest bardzo łatwe i nie wymaga znajomości html. Więc sam już nie wiem komu wierzyć… 🙂

    • Tomasz Kryk
      Tomasz Kryk 18 sierpnia 2015 at 17:06 - Reply

      Z jednej strony reklamujemy, ale z drugiej, trzeba uczciwie przyznać, że Sendy to nie nasz system, a stąd: sendy.co ;-). Tani i wygodny w użyciu, my go możemy udostępnić, wtedy nie trzeba się męczyć z konfiguracją. Co do edycji szablonów to Sendy jest w tyle jeśli chodzi o FreshMaila i GetResponsa, bo nie ma nic wbudowanego i nie ma tak zaawansowanego edytora. Jeśli Pańskie potrzeby zaspokoją gotowe szablony, to oczywiście i FM i GR będą wygodniejsze. Jeśli potrzebowałby Pan czegoś bardziej unikalnego, to te edytory zepsują Panu życie i lepiej tworzyć maile w samym htmlu (takie jest w każdym razie moje zdanie), a wtedy Sendy góruje nad resztą stosunkiem jakości do ceny. Pracujemy nad edytorem niezależnym od systemu email marketingowegp: emailmaker.eu i niebawem będzie w regularnej sprzedaży – wtedy uzyska się łatwość tworzenia maili z FM i GR, ale bez ograniczeń jakie tamte edytory narzucają względem układu, czy stylu.

      • senio 22 sierpnia 2015 at 16:36 - Reply

        Dziękuję za odpowiedź. Niższa cena z pewnością jest dużą zaletą, bo i za FreshMaila i za GetResponse niestety trochę trzeba zapłacić. Osobiście akurat słabo radzę sobie z html-em a i autoresponderów jeszcze nie używałem, więc szablony i prostota obsługi mają dla mnie duże znaczenie. Natomiast, gdybym był bardziej zaawansowanym użytkownikiem, może faktycznie zdecydowałbym się na Sendy. Dziękuję i pozdrawiam!

Leave A Comment