Call to action!

Call to action!

Ktoś może się zastanawiać, co to takiego 😉

Dosłownie przecież oznacza „wezwanie do działania” i właśnie o to nam chodzi , o działanie a dokładniej o to, żeby działanie „ułatwić” użytkownikom .

Okazuje się, że guziki CTA są bardzo ważnym elementem zarówno banerów, które umieszczamy na stronach internetowych jak i e-mailingu, który wysyłamy do potencjalnych klientów.

Celem „call to action” jest przekierowanie klienta w specjalnie wybrane przez nas miejsce może to być jedna z podstron sklepu internetowego lub specjalnie przygotowany landing page.

Jeśli klient trafi już w to miejsce, to zdecydowanie zwiększa naszą szansę na sprzedaż produktu.

CTA najczęściej przybiera formę guzika z konkretną informacją np. sprawdź, zobacz, kup teraz itp.

Z przeprowadzonych dotychczas badań wynika, że kampanie w których użyte zostały przyciski CTA osiągały zdecydowanie lepsze wyniki od kampanii w których ich nie było.

Pamiętaj, że użytkownik musi wyraźnie widzieć czego od niego oczekujesz i że może gdzieś kliknąć. Inaczej nie masz co liczyć na to, że tak się stanie.

Jak zatem stworzyć skuteczne call to action ?

Pamiętaj, że użytkownicy którzy nie wiedzą co się kryje pod danym przyciskiem na pewno rzadziej będą w niego klikać. Dlatego pierwszą rzeczą o której musisz pamiętać to to aby Twój przycisk był przewidywalny w działaniu. Co również wyeliminuje część osób które będą klikać a nie będą zainteresowane.

Badania ruchu gałek ocznych tzw. Eye tracking pokazały, że internauci nie czytają całej strony internetowej czy też całego newslettera „od deski do deski”. Wzrok użytkowników przyciąga głównie górna lewa strona . Więc warto właśnie tam umieścić wezwanie do działania jeśli jednak nie odpowiada Ci umieszczenie przycisku w tym miejscu możesz zastosować inny zabieg. Oko z łatwością dostrzega grafikę czy też tekst które otoczone są wolną przestrzenią .  Dlatego nie zamieszczaj swojego call to action np. w środku tekstu , pozostaw mu przestrzeń.  Kolejną zasadą jest więc dobra widoczność.

Co zatem z wielkością ?

Nie ma precyzyjnych wytycznych w centymetrach jaką wielkość powinien mieć przycisk. Przy tworzeniu pamiętaj jednak że przycisk musi być na tyle duży, żeby był widoczny z daleka i takie wielkości, że można go będzie ogarnąć jednym spojrzeniem.

Kolory, kolory, kolory…. no właśnie jakiego koloru powinien być nasz przycisk ? Wszystko zależy od kreacji i ogólnej kolorystyki którą sobie zakładasz. Zastosuj zasadę kontrastu niech Twój przycisk się wyróżnia !

Tak, jak już wcześniej zostało napisane na guziku powinno znaleźć się bezpośrednie polecenie  typu : kup, weź, zobacz, sprawdź. Pamiętaj jednak aby nie nadużywać wyrażeń typu : kup teraz. Może ono odstraszać użytkowników.

Na koniec chciałabym przedstawić wam przykłady prawidłowego i nie prawidłowego użycia call to action. Mam nadzieję że tych kilka porad wskazało wam właściwą drogę przy tworzeniu własnych kreacji.

Nieprawidłowo użyte call to action

Prawidłowo użyte call to action

By | 2016-12-27T12:07:01+00:00 Maj 11th, 2015|eMail Marketing, Marketing, Złote rady|0 Comments

About the Author:

W Agencji Marketingowej ekspercimarketingu.pl zajmuje stanowisko Online Marketing Specialist najchętniej zajmuje się e-mail marketingiem oraz social media. Przez trzy lata pracowała w mamfirme.pl jako SEO Specialist oraz Customer Service Consultant. Studentka psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej we Wrocławiu. Hobbystycznie wychowawca w świetlicy środowiskowej, miłośniczka literatury i poznawania nowych ludzi .

Leave A Comment