Skuteczny i angażujący email – jak powinien wyglądać i co warto wysyłać

Home/eMail Marketing, Marketing, Złote rady/Skuteczny i angażujący email – jak powinien wyglądać i co warto wysyłać

Skuteczny i angażujący email – jak powinien wyglądać i co warto wysyłać

Ponad 140 miliardów e-maili wysyłanych jest codziennie na całym świecie, z czego 89 miliardów to wiadomości biznesowe. Potężne narzędzie z wielkim potencjałem dotarcia do klienta. Nic więc dziwnego, że konkurencja jest zażarta. Jak więc konstruować swoje wiadomości, żeby się wyróżnić?
Słyszałeś kiedyś termin AIDA? Przyciągnij uwagę (Attention), wzbudź zainteresowanie (Interest), spraw, by klient pożądał twojego produktu (Desire) i pozwól mu działać (Action) !

• Po pierwsze i najważniejsze: odpowiednia wiadomość do odpowiedniej osoby. Dobrze skonstruowane listy mailingowe pomogą Ci wysłać oferty leżące w sferze zainteresowań konsumenta. W przeciwnym wypadku zostaniesz zignorowany.

• Personalizacja. Tylko ostrożnie! Wysyłanie wiadomości z imiennego konta i zwracanie się bezpośrednio do odbiorcy, używając jego imienia, przyciąga uwagę. Wykorzystywanie innych informacji, które udało nam się zgromadzić, może jednak wystraszyć. Nikt nie lubi być śledzony!

• Dobry tytuł. Tytuł jest tym miejscem, w którym przyciągasz uwagę. Możesz przeprowadzić dwie testowe kampanie na 10-20% listy mailingowej, z dwoma różnymi tytułami. Zobaczysz, który tytuł jest częściej klikany i będziesz mógł go wykorzystać do maili dla reszty klientów.

• Preheader. Często zaniedbywany, a dużo zmienia. Jest to pierwsze zdanie wyświetlane po tytule wiadomości. Ma wzbudzić zainteresowania i zachęcić klienta do poświęcenia swojego cennego czasu na zapoznanie się z Twoją ofertą. Dobrze, gdy nie brzmi „Jeśli nie możesz wyświetlić tej wiadomości…”.

• Banner. Stary, dobry sposób na wzbudzenie zainteresowania i pożądania równocześnie – graficznie zaprezentowane zalety Twojej oferty. Pamiętaj, że gdy klient otworzy już twoją wiadomość, banner jest pierwszym elementem przyciągającym wzrok. Przekaż w nim to, co najlepsze.

• Lista produktów z wyraźną ceną i przyciskiem nawołującym do kupna. Przyciągnąłeś uwagę, wzbudziłeś zainteresowanie i potrzebę w kliencie. Podsuń mu prosty, wyraźny sposób na dokończenie procesu i zakup produktu. Jeśli mu tego nie dasz, mała szansa, że sam znajdzie Twój sklep i coś kupi (chyba, że twoja oferta jest AŻ TAK dobra).

• Portale społecznościowe. Daj swoim klientom możliwość podzielenia się Twoją ofertą z przyjaciółmi, pozwól im pokazać swoje wsparcie lub wypowiedzieć się na Twój temat. Budowanie relacji jest ważne i pozwala klientom poczuć, że ich słuchasz i zależy Ci na ich opinii.

• Nie traktuj e-maili tylko jako miejsca reklamy i prezentacji swojej oferty. Dodaj do nich wartościowe elementy : artykuły, poradniki i ciekawostki. Wyrobisz sobie opinię eksperta w danej dziedzinie i nawet kiedy klienci nie są zainteresowani kupnem, przeczytają e-maila i zapamiętają Cię, a kiedy pojawi się potrzeba, skorzystają z Twojej oferty.

Pamiętaj, że liczy się jakość! Przygotuj swoje e-maile starannie. Pokaż klientom, że szanujesz ich czas i przekazujesz tylko wartościowe informacje, a Twój wysiłek na pewno się opłaci.

By | 2015-06-16T09:38:22+00:00 Czerwiec 16th, 2015|eMail Marketing, Marketing, Złote rady|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment