Warning: Declaration of c2c_ConfigureSMTP::options_page_description() should be compatible with C2C_Plugin_023::options_page_description($localized_heading_text = '') in D:\HostingSpaces\tomaszkryk\ekspercimarketingu.pl\wwwroot\wp-content\plugins\configure-smtp\configure-smtp.php on line 47 Storytelling w e-commerce - Eksperci Marketingu do wynajęcia - doradzamy, realizujemy, wspieramy Twój biznes.

Storytelling w e-commerce

Home/Złote rady/Storytelling w e-commerce

Storytelling w e-commerce

Czym jest storytelling?

Zastanawialiście się kiedyś czym jest storytelling? Dla osób, które w szeroko pojętym marketingu dość dobrze się poruszają, a orientacja na konsumenta i skuteczną reklamę jest ich ulubioną dziedziną, ów pojęcie nie będzie niczym nowym, tym bardziej trudnym do wyjaśnienia i zrozumienia.

Przybliżmy jednak co możesz zyskać dzięki storytelling, dlaczego tu i ówdzie nabiera on na znaczeniu oraz jak tworzyć treści z uwzględnieniem zasad tworzenia frapujących historii, a na koniec, jak słowem pisanym osiągnąć cel, w postaci marketingowego sukcesu. Sukcesu, którym jest kolejny konsument chętny, by doczytać stworzone przez Ciebie opowiadanie, aż po ostatnią kropkę. Chętny, by zakupić produkt bądź skorzystać z usługi, która na daną chwilę nie jest mu niezbędna.

Buduj swoją markę wchodząc w interakcje z Klientem

Tworząc opowieść o danym produkcie lub sklepie, można trafić w określoną grupę konsumentów. Stworzenie opowiastki leży w rękach praktycznie każdego, lecz kompozycja w postaci świetnego opowiadania, które zainteresuje, zaintryguje, wzbudzi emocje, a przede wszystkim zachęci do skorzystania z proponowanej usługi bądź kupna określonego produktu, jest nie lada wyzwaniem.

Storytelling pozwala wyróżnić się na rynku. Możesz wychodzić do swoich Klientów z najbardziej atrakcyjną pod względem ceny ofertą, z innowacyjnym produktem i upraszczającą skomplikowane życie, usługą. Ale jeśli swoją markę będziesz sprzedawał, jak setki i tysiące innych przedsiębiorców, nic nie zyskasz. Jeśli Twój długopis zyska na historii (a uwierz, konsumenci kochają przedmioty z historią!), stanie się unikalnym. Nie będzie już tylko zwyczajnym „pisadełkiem”, które kupujący wyrzuci do kosza, gdy wkład się wypisze. To będzie osobisty długopis konsumenta, którym nieżyjący już prezydent Stanów Zjednoczonych wpisywał się do Księgi Pamięci podczas ważnych uroczystości na szczeblu międzynarodowym. Czy zadajesz sobie teraz pytanie, „jak go zdobyć?”! Choć w domniemaniu, to przecież wciąż tylko albo aż…długopis 😉

Złote zasady idealnego storytellingu

  • Myśl o grupie konsumentów, do której chcesz trafić w pierwszej kolejności. Narzędzie tworzenia marketingowych opowiadań, sprawdza się w tym momencie doskonale.
  • Trafiaj do potencjalnego konsumenta opowieścią osobistą, która porusza zdecydowanie bardziej, aniżeli ta „rynkowa”. Na dłużej zapamiętaną będzie wzbudzająca emocje opowieść o nowej technologii, która pomogła konkretnej osobie, w ściśle określonej sytuacji. Twój potencjalny konsument, znacznie szybciej stanie się zaufanym, stałym Klientem.
  • Niech Twoje produkty będą unikalne. Wydobądź z nich esencję i głębię, cokolwiek by to nie było. Chętniej kupujemy produkt, który podczas procesu tworzenia nie wymagał testowania na zwierzętach, radykalnych badań i tak dalej.
  • Komponowana opowieść musi być wiarygodna. Najpierw Ty w nią uwierz, a wtedy uwierzy w nią konsument, bowiem czytając kolejne zdania, będzie się utożsamiał z przeżyciami nawet tych zmyślonych bohaterów.
  • Powołuj się na idoli i autorytety. Wybieraj idoli na poziomie emocjonalnym, a autorytety na poziomie racjonalnym.

Angażująca opowieść? Jestem na TAK!

Na początek zadaj sobie kilka fundamentalnych pytań:

– kogo umiejscowisz w roli bohatera?

– jaka będzie fabuła?

– jak uporządkować wydarzenia?

– co chcesz osiągnąć poprzez swoją opowieść?

Gdy zbudujesz fundament, możesz tworzyć solidne wnętrze, by na koniec dodać szczyptę tego czegoś co sprawi, że Twój produkt/usługa stanie się kwintesencją unikalności i niepowtarzalności.

Kreatywna realizacja

Przemyśl swój pomysł. Opowieść ma być przede wszystkim intrygująca, ale nie może w niej zabraknąć priorytetów. Informacji oraz treści merytorycznej, jeśli tego wymaga Twoja oferta. Postaw na ciekawą kreację, nie zapominaj o spójności, logice i ciągłości.

Jeśli wcześniej tworzyłeś coś na kształt storytellingu, spróbuj to wykorzystać w kolejnych kampaniach. W ten sposób, w oczach konsumenta będziesz profesjonalistą, który potrafi dobrze sprzedać swoją ofertę, ale i siebie. Wykorzystaj wszystkie dostępne narzędzia marketingowe, ale rób to umiejętnie. Rynek przechodzi niemalże rewolucję, a wymagania konsumentów zmieniają się dynamicznie. To także miej na uwadze.

Storytelling jest odpowiedzią na oczekiwania konsumentów, doskonałym narzędziem dla marketingu oraz inspirującą formą, w której możesz wykorzystać swoją pisarską fantazję.

By | 2016-12-27T12:06:59+00:00 Sierpień 19th, 2015|Złote rady|0 Comments

About the Author:

Magister biologii, aktualnie studentka informatyki. W wolnych chwilach podróżuję, tworzę bloga, tańczę i biegam. Z zamiłowania i amatorsko fotografuję, od kilku miesięcy głównie zawody sportowe. W sieci utknęłam z zainteresowania na dobre parę lat temu i chętnie tkwię w niej dalej.

Leave A Comment