Mailing a urządzenia mobilne

Home/eMail Marketing, Złote rady/Mailing a urządzenia mobilne

Mailing a urządzenia mobilne

Nieustannie obcujemy z Internetem i narzędziami, jakie nam oferuje. Jednym z nich jest skrzynka email, do której zaglądamy niemal każdego dnia. Poza prywatną korespondencją, znajdziemy tam również wiele wiadomości email marketingowych. To dobry punkt docelowy dla marketerów, jako że 3/4 użytkowników posiadających smartfony używa ich do sprawdzania poczty (wg Litmus).

Wejście smoka

Standardowo wiadomość e-mail wyświetla się w takiej oto postaci: najpierw widzimy nadawcę, następnie temat i linię tekstu wiadomości. Tekstem tym najczęściej jest podpowiedź, by podejrzeć wiadomość w przeglądarce, jeśli wystąpił problem z otwarciem jej w skrzynce. Wiedzmy, że wyświetlenie tego właśnie tekstu na smartfonie obniża jego atrakcyjność i może zostać łatwo pominięty. Na pomoc przychodzi nam jednak preheader, czyli niedługa treść nawiązująca do charakteru mailingu. Zdanie z preheadera zostanie wyświetlone w wiadomości, dzięki czemu użytkownik już na starcie może dostać informację np. o specjalnej ofercie, kończącej się promocji czy konkursie z atrakcyjnymi nagrodami.

Zostań nadawcą, którego zechcą otworzyć

Co wpisujesz w polu nadawcy? Nazwę firmy? Imię i nazwisko? A może imię i nazwisko z nazwą firmy? Nie powstało do tej pory wiarygodne badanie, które wskazywałoby na najskuteczniejszą wersję nadawcy, dlatego też sprawdź, które maile są częściej otwierane wykonując testy A/B.

Duże Call to Action

Duży i widoczny przycisk jest szczególnie ważny w e-mailu kierowanym na urządzenia mobilne. Wiedząc, że wielu odbiorców tylko skanuje wzrokiem wiadomość, przycisk Call To Action musi od razu rzucać się w oczy. Wezwanie do działania powinno być duże jeszcze z jednego powodu – by łatwo było je “kliknąć” palcem. Jeśli będzie to utrudnione, odbiorca może nie mieć ochoty na ponowne próby. Minimalna zalecana wielkość przycisku to 44x44px. Najlepszym dla nich miejscem jest górna część wiadomości.

Bezpieczne fonty

Zaprzyjaźnij się z fontami: Arial, Tahoma, Times New Roman i Veranda. Niestandardowe fonty mogą nie wyświetlać się prawidłowo w niektórych programach pocztowych. Stosuj wielkość nie mniejszą niż 22px w nagłówkach i nie mniejszą niż 14px w treści wiadomości.

Stosuj jednokolumnowy układ

By poprawnie wyświetlać maila w każdym urządzeniu, najlepiej sprawdza się jednokolumnowy układ. Mało kto lubi przesuwać palcem po ekranie na wszystkie strony świata. Najbardziej optymalne pozostaje ruch z góry na dół i z powrotem, stąd też właśnie do niego należy się zastosować.

Nie zastępuj mailingu grafiką

Wysyłanie obrazka zamiast pliku html to nie jest dobry pomysł, choć z pewnością wygodny. Nie trzeba wówczas walczyć z programami pocztowymi, które po swojemu interpretują kod, ani też przejmować się wynikającymi z tego ograniczeniami projektowymi. Gdzie zatem leży problem? Większość programów pocztowych ma filtry antywirusowe i antyspamowe, które blokują grafiki, a co za tym idzie – użytkownik otrzymuje pustego maila i zapytanie o chęć wyświetlenia „niebezpiecznej zawartości”. Koduj zatem swoje tak, by zawierały konkretną i widoczną treść, aby przed wyświetleniem obrazka już na starcie było wiadomo, co się stanie po kliknięciu w dany obszar maila.

Maile odczytujemy znajdując się w różnych sytuacjach. Poświęcamy na to wolną chwilę, a może nią być jazda komunikacją miejską, impreza, chwila przed snem lub od razu po przebudzeniu się, a nawet podczas korzystania z toalety. Urządzenia mobilne dają nam ten komfort, że mogą być naszymi towarzyszami w każdej chwili, gdziekolwiek się znajdujemy. Wydaje się więc, że marketerzy nie mają tu żadnych ograniczeń, a dobrze skomponowana treść i zachęcające wezwanie do działania mogą sprawić, że wysyłka przełoży się na konwersję.

By | 2016-02-05T18:05:52+00:00 Wrzesień 3rd, 2015|eMail Marketing, Złote rady|0 Comments

About the Author:

W agencji EksperciMarketingu.pl zajmuje stanowisko Junior Marketing Specjalist. Przez 2 lata pracował jako SEO Copywriter. Studiował Public Relations na Uniwersytecie Wrocławskim. Pasjonat górskich wycieczek, ścianek wspinaczkowych i parków linowych. W wolnych chwilach robi zdjęcia, montuje filmy i podróżuje po Polsce.

Leave A Comment