Copywriting – dlaczego dobre teksty są tak ważne?

Home/Copywriting, Optymalizacja kosztów, Pozycjonowanie/Copywriting – dlaczego dobre teksty są tak ważne?

Copywriting – dlaczego dobre teksty są tak ważne?

W dobie Internetu, treść to podstawa interakcji pomiędzy klientem a osobą, która oferuje swoje usługi. To również podstawa marketingu internetowego, szczególnie istotna dla małych firm. Stąd też, to szczególnie dla małych firm dobry copywriting jest tak ważny. Dla kogo jeszcze i dlaczego?

Jakościowe treści – podstawa marketingu?

Myślę, że spokojnie można zaryzykować stwierdzeniem, że dobry copywriting to podstawa dzisiejszego (ale nie tylko dzisiejszego) marketingu. Poza możliwościami jakie daje dobry dialog z odbiorcami za pomocą tworzonej treści, jest to także podstawa SEO. Wszak roboty Google właśnie na podstawie treści i tego jakie słowa kluczowe Adwords dana treść posiada, oszacowują wartość strony dla użytkownika wyszukiwarki. Podobnie zresztą złe treści, czy też źle użyte słowa kluczowe mogą mieć bardzo istotny wpływ na pozycję w Google. Dlatego też, decydując się na stworzenie strony internetowej dla naszego biznesu, powinniśmy poświęcić sporo uwagi temu, jakie treści się na niej pojawią. Zdarza się nawet tak, że dzięki samej treści strony, wędruje ona na wysokie pozycje. Zachęcające, prawda? Zazwyczaj oczywiście to nie wystarczy, bo dużą rolę odgrywają też bardziej techniczne aspekty SEO. Szczególnie przy dużej konkurencji. Jednak bez dobrej treści inne trudy mogą być daremne. A dobrze wykorzystane SEO może pomóc nam zaoszczędzić wiele pieniędzy. Właśnie choćby z tego względu warto na początku postawić na ten aspekt.

SEO Copywriting a „zwykłe teksty”

Istnieje dość znacząca różnica pomiędzy pisaniem do sieci, a takim poza sieć. Gdy tworzymy treści do reklam, scenariusze, teksty marketingowe, to nacisk kładzie się przede wszystkim na to, aby były skuteczne w aspekcie perswazji. Mają one trafić do serca klienta, sprawić, że nawet jeśli coś wydało mu się zbędne, to tak naprawdę całe życie czekał na to, co jest mu właśnie oferowane. Przynajmniej najczęściej tak jest, mniej lub bardziej wprost. W treściach do Internetu, gdzie główną rolę odgrywa SEO copywriting, bardziej chodzi o sam fakt dotarcia do klienta, który właśnie danej rzeczy potrzebuje. Jeśli źle dobierzemy treść, to użytkownik wejdzie na naszą stronę skuszony wstępną zachętą i gdy zastanie tam coś innego niż oczekiwał, zwyczajnie ją opuści. A jednak teksty pod SEO na ogół są uważane za te gorsze. Czy słusznie? Skłaniałabym się do stwierdzenia, że wszystko co jest dopasowane do sytuacji, oraz jest robione profesjonalnie i dobrze, może być równie skuteczne i wartościowe.

Jak widać copywriting copywritingowi nierówny. Natomiast niezaprzeczalnym jest fakt, że treści są głównym nośnikiem tego co chcemy przekazać odbiorcom i sposobem dotarcia do osób zainteresowanych. To także sposób na zainteresowanie nowych klientów, bez względu na branżę. Zarówno firmy oferujące usługi jak i sklepy internetowe mogą zaoszczędzić dużo pieniędzy, skupiając się wstępnie na dobrych treściach.

By | 2017-02-21T22:11:56+00:00 Luty 21st, 2017|Copywriting, Optymalizacja kosztów, Pozycjonowanie|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment