Social media – jakie znaczenie mają dla marketingu?

Home/Bez kategorii, Facebook, social media/Social media – jakie znaczenie mają dla marketingu?

Social media – jakie znaczenie mają dla marketingu?

Komunikacja to kluczowa sprawa w przypadku marketingu. Komunikując się z obecnymi klientami, czy też tymi potencjalnymi, można poznać ich potrzeby i sprawniej na nie odpowiedzieć. To także doskonały sposób na nawiązanie z nimi więzi opartej na zaufaniu i sympatii. Do tego celu narzędziem komunikacyjnym jest między innymi mailing. Jednak jeszcze skuteczniejsze w tym względzie są obecnie social media. Rozwój technologii i przeniesienie się życia społecznego do Internetu, niejako wymusiły na firmach, aby te również przeniosły swoje działania w wymiar wirtualny. Obecnie najpopularniejszym medium na świecie jest Facebook. To on jest centrum w sieci, zarówno na polu prywatnym jak i zawodowym. To znakomita możliwość stworzenia kreacji i zbliżenia się do swoich klientów. Dzięki social mediom ta relacja przebiega na zupełnie innych zasadach niż dotychczas. Dzięki możliwości komentowania, oceniania i masowego udostępniania dalej, mamy możliwość realnego dialogu, działającego w obu kierunkach. A nie jedynie jednostronnego komunikatu jak w przypadku mailingu.

 

Dobre i złe strony social media

Taka forma komunikacji ma swoje dobre i złe strony. Zawsze istnieje prawdopodobieństwo, że stworzona przez nas kreacja nie przypadnie do gustu klientom. Jednak jeśli odniesiemy na tym polu sukces, efekt może być naprawdę zaskakująco dobry. Plusem jest także to, że nawet jeśli coś w naszej ofercie, bądź komunikacji jest coś nie tak, otrzymujemy natychmiastową reakcję. Wtedy to od umiejętności osoby, która zajmuje się social media, zależy czy z ewentualnego kryzysu wyjdziemy obronną ręką, czy przeciwnie. Dlatego tak ważne jest wybranie odpowiedniej osoby odpowiedzialnej za to zadanie. W przyszłości opiszemy interesujące przykłady, jak nawet dobrze rokujące kampanie nie zakończyły się zbyt dobrze.

Do zalet jakie posiada social media marketing należy także błyskawiczne dotarcie do klientów z istotnymi dla nas informacjami. Możemy poinformować ich o nowych produktach, kampaniach promocyjnych, czy zniżkach. Dobrym pomysłem są także konkursy, które w istotny sposób angażują naszych odbiorców. Warto wiedzieć, że te organizowane na Facebooku podlegają kilku zasadom, które trzeba uwzględnić aby nie narazić się na bana. 🙂

Promocja w social media?

Facebook pozwala na stworzenie kampanii reklamowej, która za opłatą będzie wyświetlała szerszej grupie odbiorców proponowane treści. Dobrze przygotowana treść ma ogromną siłę reklamową, którą warto wykorzystać. Jeśli nie posiadamy zasobów, to poprzez same darmowe treści, możemy uzyskać duży efekt. Tzw. virale reklamują się samoistnie. Ciekawa, angażująca treść w postaci obrazka lub tekstu jest masowo przesyłana pomiędzy użytkownikami. Ten temat również szerzej omówimy w przyszłości, wybierając najciekawsze wg nas akcje viralowe w sieci.

Jak widać, social media w dobrych rękach posiadają sporą moc. Możemy dowiedzieć się czego oczekują od nas nasi klienci, dotrzeć do nich, zbudować z nimi prawdziwą więź oraz wykorzystać social media marketing jako dodatkowe narzędzie promocyjne. Naturalnie należy uważać na pułapki jakie taka komunikacja może za sobą nieść, jednak ostrożność wskazana jest przy wszelkich działaniach.

By | 2017-03-02T11:58:42+00:00 Marzec 2nd, 2017|Bez kategorii, Facebook, social media|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment