Marketing online, a tradycyjny – różnice

Home/Marketing, Optymalizacja kosztów/Marketing online, a tradycyjny – różnice

Marketing online, a tradycyjny – różnice

Kreowanie wizerunku marki w Internecie, to jedno z wielu działań jakie oferuje nam marketing online. Stworzenie dobrej strategii, która zakłada długofalowe cele do zrealizowania, to podstawa niezbędna do tworzenia silnych więzi z naszymi potencjalnymi klientami. Pozycjonowanie, tworzenie wartościowych treści oraz przemyślane kampanie, dopasowane do potrzeb odbiorców, powinny tworzyć spójną całość. Przede wszystkim, należy zadbać o dobrze zorganizowany sklep internetowy, który w odpowiedni sposób przeprowadzi naszego klienta przez cały proces zakupowy i sprawi, że chętnie będzie do nas wracał. Drugi aspekt, to konta na profilach społecznościowych, które powinniśmy prowadzić systematycznie i utrzymywać interakcje z innymi użytkownikami. Widoczność naszych działań, to podstawa kreowania wizerunku marki oraz wzmacniania naszej pozycji w Internecie. Marketing internetowy oraz tradycyjny, zakładają ten sam cel. Różnice pojawiają się jednak w sposobie dotarcia do odbiorcy i wykorzystania konkretnych narzędzi, niezbędnych w trakcie tworzenia kampanii reklamowych.

Marketing internetowy – nieograniczony zasięg

Promocja marki w obecnych czasach, to działanie niezbędne do tego, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Marketing internetowy w przeciwieństwie do tradycyjnego, posiada szeroki zasięg i jest skierowany głównie do internautów. Jego plusem jest to, że kontakt z konsumentem jest dwustronny. Wszystkie działania powinny zakładać interakcję z użytkownikami, poprzez którą zyskujemy ich przywiązanie do marki. Kolejny plus, to nieograniczony zasięg. Posiadając sklep internetowy – w przeciwieństwie do stacjonarnego – możemy szybko dotrzeć do osób z drugiego końca świata. Dzięki niskim kosztom utrzymania, więcej funduszy możemy przeznaczyć na działania marketingowe i tworzenie wartościowych, oryginalnych oraz angażujących kampanii. Środowisko elektroniczne ułatwia nam także możliwość uzyskania dużej ilości danych o potrzebach, wyborach i preferencjach naszych odbiorców. Klienci internetowi aktywnie przekazują sobie informacje oraz decydują o tym, który produkt będzie dla nich najlepszy.

Marketing online – mierzalne efekty

Prężnie rozwijająca się dziedzina jaką jest marketing online, ułatwia nam wejście na rynek i zapewnia dostęp do statystyk. Dzięki analizowaniu danych możemy kontrolować wszystkie działania oraz jeszcze lepiej dopasowywać nasze komunikaty. W przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy, treści online są dynamiczne dzięki czemu internauta w tym samym czasie może nawiązać kontakt z naszą firmą. Dodatkowo, większość skutecznych reklam internetowych, to takie które się nie narzucają. Odbiorca sam decyduje, czy przekaz jest dla niego wartościowy i zachęca do podjęcia dalszych działań. Tym sposobem, docieramy do właściwej grupy docelowej i gromadzimy grupę lojalnych klientów. Tworząc markę, decydując się na sposób promocji oraz wybór konkretnych narzędzi warto wcześniej przeanalizować czy tradycyjny marketing będzie dla nas wystarczający. Możliwe, że narzędzia jakie oferuje nam marketing online będą dla nas atrakcyjniejsze i w przyszłości przyniosą mierzalne efekty w postaci silnej pozycji na rynku oraz szerokiej perspektywy rozwoju.

 

Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź, czy studia o kierunku marketing online, mają sens, czy lepiej uczyć się samemu! Wejdź »

By | 2017-05-04T11:11:06+00:00 Maj 4th, 2017|Marketing, Optymalizacja kosztów|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment