Facebook Analytics – zmiany w narzędziu analitycznym Facebooka

Home/Facebook/Facebook Analytics – zmiany w narzędziu analitycznym Facebooka

Facebook Analytics – zmiany w narzędziu analitycznym Facebooka

Narzędzie to do tej pory było znane jako Facebook Analytics for Apps, lecz na kwietniowej konferencji F8 w San Jose w Kalifornii, Facebook już zapowiedział zmiany. Gigant social media planuje rozbudowę swojego narzędzia, biorąc przykład z Google. Czego możemy się spodziewać?

Facebook Analytics – jakich zmian możemy się spodziewać?

System analityki od Facebooka jest przeznaczony dla klientów biznesowych. Najnowsza aktualizacja wprowadza zmiany w postaci dodatkowej funkcji – Automated Insights. Dzięki temu, system będzie gromadził wiele istotnych analitycznie informacji o zachowaniach użytkowników w lepszy i bardziej zaawansowany sposób. Facebook Analytics wzbogacony o nową funkcję prześledzi i powiąże całą ścieżkę zakupową użytkownika, od posta na Facebooku, w którym będzie zamieszczony produkt, po zakup w sklepie online. A następnie te dane przetworzy i przeanalizuje wraz z innymi zebranymi o użytkowniku danymi (np. demograficznymi), tworząc końcowy raport. Dzięki uzyskanym informacjom, będziemy mogli lepiej poznać preferencje zakupowe i zaangażowanie naszych klientów. I tym samym lepiej zoptymalizować nasze działania, zarówno te na samym Facebooku, jak i kwestię promocji produktów/usług.

Co ważne, system zostanie wzbogacony o uczenie maszynowe – to oznacza, że jego algorytm dzięki dostarczanym informacjom będzie rozwijał się na bieżąco i wciąż ulepszał.

 

Obecnie możliwy jest podgląd panelu, lecz na konkretne dane musimy jeszcze poczekać.

By | 2017-05-08T10:56:28+00:00 Maj 8th, 2017|Facebook|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment