Email marketing a aspekty prawne – co powinieneś wiedzieć

Home/eMail Marketing/Email marketing a aspekty prawne – co powinieneś wiedzieć

Email marketing a aspekty prawne – co powinieneś wiedzieć

Myśląc o e-mail marketingu zastanawiamy się nad jego tematyką, estetyką i celem, jaki powinien spełniać Profesjonalna i dobrze przemyślana strategia marketingowa nie powinna jednak opierać się jedynie o aspekty takie jak kreatywność, skuteczność czy funkcjonalność, ale również… zgodność z prawem. Zanim włączysz do swoich działań promocyjnych email marketing, powinieneś dowiedzieć się nieco więcej o kwestiach prawnych, które są niezwykle ważne. Ich przestrzeganie to nie tylko Twój obowiązek, ale także naprawdę skuteczna praktyka – reguły prawne służą bowiem wygodzie i bezpieczeństwu odbiorców, a zatem pośrednio również i nam. Zależy nam przecież na tym, by odbiorca naszego e-mail marketingu czuł, że o niego dbamy i mamy na uwadze jego dobro. Jeśli nasza strategia marketingowa uwzględni zgodność newsletterów z prawem, będziemy mogli w pełni wykorzystywać ich potencjał w maksymalizowaniu konwersji oraz budowaniu lojalnej relacji z klientem.

Strategia marketingowa – newslettery a prawo – od czego zacząć?

Jeśli chcesz tworzyć legalny email marketing, Twoja strategia marketingowa w pierwszym punkcie powinna zawierać zapoznanie się z 3 ustawami, które go dotyczą. Będą to: ustawa o ochronie danych osobowych”, ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawa o prawie telekomunikacyjnym.
Ustawa o ochronie danych osobowych obejmuje podstawowe kwestie takie jak zbieranie, przetwarzanie i obrót danymi osobowymi, wyjaśniając najważniejsze definicje i pojęcia, które interesować będą nas w kwestii tworzenia systemu e-mail marketingu. Polskie prawo wymaga pozyskania trzech zgód: zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla celów marketingowych, zgodę na otrzymanie informacji handlowej oraz zgodę na wykorzystanie automatycznych systemów wywołujących. Zgody muszą być udzielone w sposób jednoznaczny, nie mogą stanowić stałego punktu regulaminu czy umowy korzystania z serwisu, a zapytanie samo w sobie nie może mieć charakteru informacji handlowej. Najłatwiejszym i najskuteczniejszych sposobem pozyskania tych zgód są czytelne i przejrzyste checkboxy, do których użytkownicy są przyzwyczajeni.

Email marketing – legalny, skuteczny i funkcjonalny

Poruszyliśmy dzisiaj bardzo wstępnie temat aspektów prawnych w e-mail marketingu – aby rozpocząć legalny proces wysyłki newsletterów, zachęcamy do zapoznania się z treścią ustaw. Jeśli chcesz skutecznie promować swoją markę w sieci, a przy tym działać legalnie – warto przekazać te działania profesjonalistom. Korzystając z naszych usług masz pewność, że Twój e-mail marketing odbywa się zgodnie z prawem. Gwarancją skuteczności i poprawności tego procesu jest popularny model double opt-in. Jest to taki sposób zapisu do newslettera, w którym osoba zostawiająca swój adres e-mailowy musi potwierdzić fakt posiadania skrzynki i możliwości dostępu do niej, zanim zostanie dodana na listę subskrybentów. Na jej pocztę wysyłany jest mail z prośbą o potwierdzenie chęci zapisu do newslettera. W ten sposób zyskujemy podwójnie – udzielone przez odbiorcę zgody na przetwarzanie danych osobowych są utrwalone i potwierdzone przez użytkownika, a w dodatku mamy pewność, że w naszej bazie nie znajdą się niepoprawne adresy (np. z literówkami).
Podsumowując, warto zadbać o to, aby nasza strategia marketingowa była zgodna z prawem – nie tylko dlatego, że w przeciwnym wypadku grożą nam nieprzyjemne konsekwencje, ale także dlatego, że sprzyjają one skuteczności naszych wysyłek.

Graphic: Designed by Freepik
By | 2017-05-18T17:48:43+00:00 Maj 18th, 2017|eMail Marketing|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment