Content marketing – skąd czerpać inspiracje?

Home/Marketing, Złote rady/Content marketing – skąd czerpać inspiracje?

Content marketing – skąd czerpać inspiracje?

W dobie internetu prawie wszystko jest możliwe, osiągalne i na wyciągnięcie ręki. Coraz większa jest świadomość społeczeństwa, że można dzięki niemu zarobić, wypromować siebie, swoją działalność, a także rozwinąć swoją markę i nawiązać relacje. Content marketing jest jednym z najważniejszych elementów tej gospodarki internetowej. Jeśli odpowiednio wykorzystamy wiedzę na jego temat i zastosujemy się do jego reguł, zyskamy na tym my i nasi klienci.

Czym jest content marketing?

Istnieje wiele definicji czym jest content marketing, jednak wszystkie je łączy parę wspólnych ważnych cech. Najprościej mówiąc, posługując się słowami Nail Patel – jest to sposób w jaki właściciel marki informuje obecnych i przyszłych klientów o swoim produkcie i usługach. Jest to długotrwały proces, który ma na celu nie tylko utrzymanie lub zwiększenie sprzedaży. To jak i do kogo kierujemy treści, pomoże zbudować nam fundamenty relacji z potencjalnym klientem, oraz wzbudzić szacunek i zaufanie stałego klienta.

Chwytliwy content marketing. Czyli jak się zainspirować?

„Kto mówi językiem niezrozumiałym dla nikogo poza nim, nie mówi w ogóle. Mówić, to mówić do kogoś.”

Hans Georg Gadame

Gdy wyczerpie się zapas świetnych pomysłów, które mają zachwycić klienta, należy jeszcze raz przeanalizować rynek, którym się zajmujemy, szczerze porozmawiać z klientem o jego oczekiwaniach. To nie jest jednostronny przekaz, należy słuchać odbiorców, bo to oni poniekąd tworzą content marketing. Należy samemu postawić się w roli klienta i spojrzeć na zagadnienie jego oczami. Inspirować należy się tylko prawdziwymi i rzetelnymi danymi. Można to osiągnąć przeglądając raporty, korzystając z encyklopedii czy publikacji. Warto zaprzyjaźnić się z social media. Odbiorca chce, żeby liczyć się z jego opinią.

Marketing online a content marketing

Właściciele prężnie rozwijających się firm mają świadomość tego, że marketing internetowy jest czymś niezbędnym. Wykorzystuje on wiele narzędzi, dzięki którym sprawnie można realizować strategię rozwoju firmy. Tworzą go czynności mające na celu promocję, zwiększenie widoczności, szybkiej interakcji z klientem, poprawę elastyczności i dopasowanie się do jego potrzeb. Marketing online tworzą przede wszystkim działania seo i pozycjonowanie stron, reklamy AdWords, remarketing, profile na serwisach społecznościowych czy wyżej wspominany content marketing.

By | 2017-07-06T09:22:31+00:00 Lipiec 6th, 2017|Marketing, Złote rady|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment