Słowa kluczowe Adwords – jak wybrać najlepsze?

Home/AdWords, Złote rady/Słowa kluczowe Adwords – jak wybrać najlepsze?

Słowa kluczowe Adwords – jak wybrać najlepsze?

Słowa kluczowe AdWords – frazy, które będą zarabiać

Social media, email marketing, pozycjonowanie i słowa kluczowe, AdWords… liczba sposobów, na które możemy promować naszą stronę w internecie jest naprawdę wiele. Jak nie pogubić się w ogromie możliwych działań marketingowych i jak wybrać spośród nich te, które rzeczywiście będą zarabiać?
Wiele zależy od branży, w której się obracasz oraz konkurencji i jej natężenia. Dzisiaj opowiemy sobie co nieco o prowadzeniu kampanii AdWords, które w większości wypadków okazuje się być skutecznym i efektywnym kanałem do pozyskania nowych zamówień. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o reklamach płatnych Google, słowach kluczowych i AdWords jako sposobie na wypromowanie swojej marki, usług lub produktu – czytaj dalej!

Prowadzenie kampanii AdWords – na co należy zwrócić uwagę?

Zanim przejdziemy do samych konkretów dotyczących prowadzenia kampanii AdWords powiedzmy sobie o zaletach reklam płatnych Google. Po pierwsze, w odróżnieniu od na przykład pozycjonowania, efekty widoczne są już kilka chwil po włączeniu kampanii. Jest to bardzo ważne z punktu widzenia projektów krótkoterminowych, do których nie chcemy przygotowywać się już, przykładowo, pół roku wcześniej. AdWords sprawdzi się idealnie przy promowaniu różnego rodzaju wydarzeń, koncertów, czy krótkich lub jednorazowych promocji. Kolejną zaletą jest gwarancja, że nasza reklama pojawi się w wyszukiwarce na możliwie najatrakcyjniejszym miejscu. Dobrze dobrane słowa kluczowe AdWords i poprawne ustawienia sprawią, że nasza reklama na pewno zostanie dostrzeżona przez klienta. Warto też wspomnieć, że mamy pełną kontrolę nad wydawanymi pieniędzmi, ciągłością kampanii, ogólnym budżetem i wynikami naszych działań.

Wróćmy jednak do pytania postawionego w powyższym nagłówku. Prowadzenie kampanii AdWords może okazać się bardzo zyskowne, ale tylko wtedy, kiedy poświęcimy im wystarczająco wiele uwagi i czasu. Podczas dobierania słów kluczowych AdWords starajmy się na wybieranie fraz długiego ogona (3 słowa i więcej) – takie frazy są najczęściej dużo tańsze niż pojedyncze słowa kluczowe, są także dokładniejsze i pozwalają klientowi na odnalezienie tego, czego realnie szuka. Zrezygnujmy z frazy „rower” na rzecz „rower górski dla dzieci”, fraza „wiatrak stojący z pilotem” okaże się dużo lepsza niż ogólne słowo kluczowe „wiatrak”. Warto również pamiętać o dobieraniu fraz sprzedażowych. Co to oznacza? Nasze słowa kluczowe AdWords mogą pokrywać się z zapytaniami klientów, którzy rzeczywiście chcą dokonać zakupu. Takimi frazami są na pewno: gdzie kupić ręcznik plażowy bawełniany? Lub „rolety do okien sklep internetowy”.

Słowa kluczowe AdWords wybrane, czas na prowadzenie kampanii!

Uruchom swoje reklamy, obserwuj i sprawdzaj jakim zainteresowaniem cieszą się poszczególne grupy reklam i same reklamy, jakie słowa kluczowe najlepiej odpowiadają na potrzeby klientów. Prowadzenie kampanii AdWords to ciągłe przetwarzanie wyników i stała optymalizacja. Pierwsze wnioski wyciągniesz już po 100-200 kliknięciach w każdą z reklam. Nie bój się wyłączać nieskutecznych reklam i fraz, staraj się tworzyć nowe grupy produktów lub usług, zmieniaj wysokość stawek i… krótko mówiąc testuj, testuj i jeszcze raz testuj! Pamiętaj, aby zwiększyć budżet najskuteczniejszych kampanii oraz tworzyć kolejne słowa kluczowe AdWords podobne do tych, które zarabiają więcej. Trzymaj się tych kilku prostych zasad, a z czasem Twoje reklamy Google staną się jednym z filarów Twojego marketingu. Powodzenia!

By | 2017-07-14T15:50:51+00:00 Lipiec 14th, 2017|AdWords, Złote rady|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment