Pozycjonowanie stron internetowych – jak długo trwa?

Home/Marketing, Pozycjonowanie/Pozycjonowanie stron internetowych – jak długo trwa?

Pozycjonowanie stron internetowych – jak długo trwa?

Znalezienie precyzyjnej odpowiedzi na pytanie jak długo trwa pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google nie jest proste. O czasie wybicia pożądanych fraz na najwyższe pozycje, decydują nie tylko dobrze dobrane i przeprowadzone działania SEO ale również:
– konkurencja,
– branża, w której działamy,
– historia naszej strony internetowej,
– kraj – inaczej wygląda pozycjonowanie w Polsce, Niemczech czy USA,
– częste zmiany algorytmów Google, na które niestety nie mamy wpływu.

Należy brać pod uwagę wszystkie te aspekty, ponieważ w związku z nimi dłużej będzie trwał proces pozycjonowania stron firm działających w dużych miastach np. kancelarii prawnych, gabinetów stomatologicznych, agencji ubezpieczeniowych niż serwisów działających w małych miasteczkach lub oferujących niszowe produkty czy usługi. Pierwsze, widoczne efekty pozycjonowania można zaobserwować minimum po trzech miesiącach systematycznych i pracochłonnych działań. W przypadku bardzo konkurencyjnych i popularnych fraz potrzeba na to nawet do pół roku i więcej.

Pozycjonowanie stron internetowych – wiarygodna agencja marketingowa

Warto pamiętać, że działania z zakresu SEO mają na celu pozycjonowanie stron w taki sposób, aby użytkownicy byli w stanie do nich trafić. Najlepsze wyniki dla fraz, których nikt nie wpisuje w wyszukiwarkę są mało wartościowe i nie wpływają na zwiększenie ruchu na stronie oraz zdobyciu potencjalnych klientów. Warto unikać agencji marketingowych, które oferują wybicie się na wysokie pozycje w kilka tygodni. Oczywiście taki cel jest osiągalny jednak trudny do utrzymania, ponieważ opiera się jedynie na małowartościowych linkach, które mogą skończyć się filtrem Google – czyli obniżeniem pozycji strony, a nawet jej całkowitym usunięciem z wyników wyszukiwania. Marketing online musi opierać się na dobrze przemyślanej strategii i czasochłonnych, często żmudnych działaniach.

Marketing online, a techniczne problemy

Działania prowadzane w Internecie, na których opiera się marketing online rządzą się swoimi prawami. Niestety techniczne szczegóły budowy samej strony internetowej mogą utrudnić pracę niejednego pozycjonera. Strona musi być dobrze przygotowana pod pracę robotów Google, jednak nie zawsze jest to takie proste. Już samo obejście technicznych problemów, może zająć dużo czasu. O wiele trudniej jest wypozycjonować witrynę, która jest niskiej jakości. Bywają sytuacje, w których samo zdobycie danych dostępu, jest czasochłonne i może znacznie przedłużyć pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron internetowych – podsumowanie

Oczywiście nie mamy również wpływu na to, jak szybko roboty Googla przeindeksują całą stronę. Każdorazowo pobierają tylko fragmenty kodu witryny. Właśnie dlatego pozycjonowanie stron internetowych trwa długo i pierwsze wzrosty są widoczne dopiero po trzech miesiącach. Oczywiście należy robić wszystko, aby ten proces przyspieszyć (m.in. zaprojektować odpowiednią strukturę wewnętrzną serwisu). Dotarcie do pierwszej 10 jest tym bardziej długim i pracochłonnym procesem.

Próbując odpowiedzieć na pytanie „jak długo trwa pozycjonowanie„, musimy więc odpowiedzieć nieprecyzyjnie – ponieważ nie da się określić dokładnego czasu. Zamiast tego, pragniemy zauważyć, że ważniejsza jest ciągła, regularna i konsekwentna praca, która jest niezbędna do tego, aby dotrzeć do pierwszej strony wyszukiwarki i – co najważniejsze – utrzymać wysokie pozycje.

By | 2017-08-07T13:20:43+00:00 Sierpień 7th, 2017|Marketing, Pozycjonowanie|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment