Szerokie pozycjonowanie – dwa kluczowe aspekty!

Home/Pozycjonowanie, Złote rady/Szerokie pozycjonowanie – dwa kluczowe aspekty!

Szerokie pozycjonowanie – dwa kluczowe aspekty!

Czym jest szerokie pozycjonowanie pisałem już wcześniej, także w tym artykule chciałbym przedstawić dwa punkty na które w szczególności należy zwrócić uwagę decydując się na tego typu działanie.

Meta tagi – klucz do sukcesu w pozycjonowaniu

Wydawać by się mogło, że to dość mało, ale jakże możemy się pomylić nie doceniając wartości prawidłowych meta tagów. Spełniają one dwie role:

Rola 1 – zarządzanie słowami kluczowymi w pozycjonowaniu szerokim

Ponieważ unikalne meta tagi znajdują się na każdej podstronie naszego serwisu (a przynajmniej powinny), to służą jako przewodnik po naszym serwisie określający, które podstrony w jakim stopniu mają związek z danymi słowami kluczowymi i tematami. Warto założyć sobie arkusz w excelu, aby móc łatwo przejrzeć meta tagi na przestrzeni całego serwisu i wiedzieć która podstrona w serwisie ma zawierać jaki content!

Rola 2 – prawidłowe indeksowanie pozycjonowanej strony przez Google

Oczywiście to już nie ta związana ze zwykłym zarządzaniem stroną internetową i monitorowaniem efektów pozycjonowania, ale ta dla robota google. Dobry „Title”, odpowiednie „Description” i już nie tak istotne „Keywords” określają podstawę jego poszukiwań i weryfikacji, czy podstrona ma treść adekwatną do słów kluczowych wybranych przez jej twórcę.

Wartość merytoryczna strony w szerokim pozycjonowaniu

O meta tagi łatwo jest zadbać. Są bowiem krótkie i nawet jak jest ich dużo, to da się w jeden dzień roboczy nad nimi zapanować. Wtedy pora na kolejny etap, jakim jest prawdziwy, wartościowy i unikalny content.

Na każdej podstronie serwisu powinno znaleźć się co najmniej 1500 znaków tekstu podzielonego na akapity (to jest ok 200 słów). Łatwego w czytaniu, z pogrubieniami, z odpowiednimi nagłówkami oraz z wypunktowaniami. Oczywiście z naturalnym użyciem wybranych słów kluczowych.

Przy małych serwisach nie jest to trudne do zrobienia – chociaż nie każdy z nas ma talent do pisania tekstów, więc może łatwe / trudne to bardzo subiektywne odczucie – ale co jak co, treść w serwisie musi być. Nie tylko piękne graficzne ikonki, slajdy, animacje, ale także właśnie zwykły najzwyczajniejszy tekst. Po to, aby robot Googla mógł go przeanalizować. Algorytmy są mocno zaawansowane i już dawno minął czas gdzie wystarczyło w tekście powtarzać bezmyślnie słowa kluczowe. Teraz należy zadbać też o merytorykę (i unikalność tekstu).

Podsumowanie

Gdybym miał wybrać dwa najważniejsze aspekty dla biznesu / strony, która dopiero co wystartowała w Internecie i potrzebuje szybko zyskać, jak najwyższe pozycje w indeksie Google, to byłyby to właśnie te dwie rzeczy – meta tagi i teksty na stronie.

Dość łatwo zauważyć ostatni trend w ofertach agencji seo, że cena pozycjonowania w dużej mierze zależy właśnie od ilości produkowanego przez agencję contentu – im więcej, tym można by przypuszczać, że szybciej będzie się rozwijało pozycjonowanie strony. Nie zawsze tak jest, ale patrząc z perspektywy właściciela biznesu, a nie specjalisty SEO można to dla łatwości zrozumienia tak określić.

W szerokie pozycjonowanie wchodzi jeszcze sporo aspektów technicznych i związanych z samą analizą. Przecież słowa kluczowe nie powinny być przypadkowe, ale te nie są proste do omówienia. Z tego względu dla skuteczności działań warto przejść odpowiednie szkolenia. Natomiast nad powyższymi dwoma aspektami, omawianymi w tym tekście, można zapanować samodzielnie. Ewentualnie skontrolować działania agencji SEO, która obsługuje naszą stronę, czy robi to we właściwy sposób, skupiając się na najważniejszych aspektach.

By | 2017-08-17T15:17:06+00:00 Sierpień 17th, 2017|Pozycjonowanie, Złote rady|0 Comments

About the Author:

Tomasz Kryk
Właściciel Agencji Marketingowej EksperciMarketingu.pl (outsourcing specjalistów ds. marketingu). CEO i współwłaściciel agencji eMail Marketingowej Sendingo Sp. z o.o. (Sendingo.pl), współwłaściciel branżowego portalu KlinikaEcommerce.pl. Członek społeczności rozwijającej system Open Source do Marketing Automation (Mautic.org). Jeden z pierwszych certyfikowanych Profesjonalistów eHandlu. Z eMarketingiem związany od 7 lat. Obecnie szkoli specjalistów ds. marketingu do współpracy z obecnymi klientami. Studiował informatykę na Uniwersytecie Wrocławskim, hobbystycznie programista.

Leave A Comment