Pozycjonowanie wybranych fraz w pozycjonowaniu szerokim

Home/Optymalizacja kosztów, Pozycjonowanie/Pozycjonowanie wybranych fraz w pozycjonowaniu szerokim

Pozycjonowanie wybranych fraz w pozycjonowaniu szerokim

Ostatnio dość dużo piszę na temat pozycjonowania, gdyż nasi klienci pytają mnie często o dość podstawowe kwestie, które ostatecznie nie są takie oczywiste, jakby się wydawało.

Pozycjonowanie wybranych krótkich fraz, a fraz długiego ogona

Jedną z takich kwestii w pozycjonowaniu szerokim jest to, że zwykle do wyceny otrzymuję wybrany zestaw kilku fraz, na których klientowi zależy. Nijak się to ma do naszej oferty – czyli pozycjonowania szerokiego, ostatecznie jest to jednak tylko pozorne wrażenie.

W pozycjonowaniu szerokim dobieramy kilkadziesiąt, a czasem i kilkaset fraz, nad którymi pracujemy, ale mimo wszystko przyświeca nam też cel wypozycjonowania najpopularniejszych, najczęściej wyszukiwanych fraz.

Posłużę się teraz przykładem, który zobrazuje temat lepiej niż długi artykuł.

Cel: zwiększyć ruch w sklepie sprzedającym odzież (głównie koszulki).
Oferta: pozycjonowanie szerokie
Informacja od klienta: chcemy wypozycjonować się na hasło „koszulki damskie”

Co się dzieje po naszej stronie podczas wstępnej analizy SEO? Poszukujemy wielu fraz, które jako swoją część zawierają frazę „koszulki” oraz „koszulki damskie” np.: (koszulki damskie z nadrukiem, koszulki damskie z tekstem, koszulki z krótkim rękawem, koszulki w serek, koszulki na prezent). Takie frazy trafiają do naszej analizy, na takie frazy optymalizujemy szereg opisów produktów, na takie frazy przygotowujemy w sklepie kategorie, podkategorie, czy mini landing page zoptymalizowane właśnie pod frazy długiego ogona.

Jaki efekt ostatecznie uzyskujemy pozycjonując szeroko?

W Google Search Console i w Semstorm dość szybko w top100 pojawia się ogrom fraz w tematyce koszulek, te frazy jako wspólny człon mają słowo koszulki, więc automatycznie i na hasło „koszulki” rosną pozycje strony, tak samo jak „koszulki damskie”. Wiemy jednak, że zanim strona na słowo koszulki, czy koszulki damskie będzie w top10 minie co najmniej kilka miesięcy, ale w międzyczasie zaliczamy top10 na inne frazy z analogicznego zakresu, ale z długiego ogona.

Na stronie szybciej pojawia się ruch, co więcej ruch adekwatny do oczekiwań klienta. Może i dłużej zajmie nam to, aby frazę koszulki damskie wbić w top5, ale ostateczny ruch, a wraz z ruchem ilość transakcji, jaka pojawia się na stronie – jest nieporównywalnie większy. Wiedząc, że tak jest, nie mam serca klientom sprzedawać usługi pozycjonowania tradycyjnego, bo ona długoterminowo w większości znanych mi przypadków nie ma sensu.

Jako specjalista preferuję więc pozycjonowanie szerokie. Jedynie w specyficznych przypadkach pozycjonowania lokalnego skłaniam się ku bardziej standardowym metodom, więc jeśli posiadasz wiedzę z tematu SEO i masz inne doświadczenia, miło mi będzie, gdy skomentujesz ten artykuł i podyskutujemy!

By | 2017-09-06T20:48:36+00:00 Wrzesień 5th, 2017|Optymalizacja kosztów, Pozycjonowanie|0 Comments

About the Author:

Tomasz Kryk
Właściciel Agencji Marketingowej EksperciMarketingu.pl (outsourcing specjalistów ds. marketingu). CEO i współwłaściciel agencji eMail Marketingowej Sendingo Sp. z o.o. (Sendingo.pl), współwłaściciel branżowego portalu KlinikaEcommerce.pl. Członek społeczności rozwijającej system Open Source do Marketing Automation (Mautic.org). Jeden z pierwszych certyfikowanych Profesjonalistów eHandlu. Z eMarketingiem związany od 7 lat. Obecnie szkoli specjalistów ds. marketingu do współpracy z obecnymi klientami. Studiował informatykę na Uniwersytecie Wrocławskim, hobbystycznie programista.

Leave A Comment