Case Study – pościelone.pl 2017-03-14T13:20:29+00:00

Kampanie Adwords – 5 krotny wzrost ECR

Porównanie efektywności rocznej kampanii Adwords w stosunku do poprzedniej agencji.

Kampanie AdWords podczas analizy rocznej przyniosły największy widoczny wzrost, ale też są źródłem które najszybciej i często bardzo skutecznie można zoptymalizować. Stan w jakim je zastaliśmy nie był wyjątkowo korzystny. Owszem przynosiły nowych klientów, ale niestety nie przynosiły zysku, a nawet niewielką stratę. Rok pracy i optymalizacji, a także wykrycie okresów sprzyjających sprzedaży pościeli pozwolił dopasować kampanie do trendów. Dobre słowa kluczowe, zmiana sposobu wyświetlania reklam i częściowa rezygnacja z Google Shopping na rzecz działań remarketingowych i działań w sieci wyszukiwania Google przyniosła spodziewane rezultaty i kampanie stały się rentowne!

Nie można powiedzieć, że kampanie AdWords zawsze zarabiają. Można jedynie powiedzieć że zawsze przynoszą nowych klientów. Idealnie jest jeśli już przy pierwszym zamówieniu zwraca się koszt nowo pozyskanego użytkownika, ale niestety nie zawsze tak jest. W przypadku sklepu pościelone.pl udało się więcej! Roczne przeliczenie kosztów i wydatków zarówno na obsługę kampanii jak i sam budżet marketingowy wskazały, że praca i wydane na reklamy pieniądze zwróciły się z nawiązką, teraz liczymy na zadowolonych i powracających klientów, których zachęcamy do tego newsletterami i monitorujemy systemem klasy Marketing Automation 🙂

Szybkie podsumowanie

Dzięki optymalizacjom, ograniczeniu poza sezonem kampanii Google Shopping, wprowadzeniu zoptymalizowanego remarketingu i słów kluczowych w sieci wyszukiwania.

Niewiele zwiększając budżet reklamowy udało nam się znacząco poprawić wyniki finansowe!

Tyle realnie wyniósł koszt naszej współpracy. W przypadku długoterminowych działań z jedną agencją w godzinowym modelu rozliczeń koszty spadają do poziomu jaki jest nieakceptowalny przez inne agencje – czyli poniżej 20% budżetu marketingowego.

Skuteczny e-mail marketing

Znaleźliśmy złoty środek pomiędzy jakością newsletterów, kosztem ich wytworzenia, a zwrotem z inwestycji.

Efektywność naszych działań w ujęciu rocznym

  • 30 wysyłek newslettera

  • Wdrożenie procesu zapisu do newslettera

  • Współczynnik konwersji z kampanii eMail na poziomie 3,5%

  • Średni czas przygotowania newslettera to zaledwie 3h!

Newslettery pościelone-pl

Nowa, nowoczesna i wydajna wersja sklepu

Współpracując z zaprzyjaźnioną agencją DotIT uruchomiliśmy nowy sklep internetowy podnosząc wyniki sprzedażowe.


Czy warto było zainwestować w nową platformę?

Zmiana sklepu wiązała się z nie tylko odświeżonym wyglądem, ale także ze zmianą platformy na ShopWay.pl – oprogramowanie rozwijane przez DotIT.pl, zatem rezultaty ocenialiśmy na wielu płaszczyznach, jedną z nich jest również użyteczność samego backendu. Dlaczego? Budując zaplecze opisów produktów, ustawiając promocje, wymieniając bannery, bardzo dużo i często poruszamy się w zapleczu sklepu. Łatwiejsza i szybsza obsługa zmniejsza koszt i czas pracy jaki jest niezbędny w przygotowywaniu kampanii reklamowych.
Zmiana była na duży plus i czas naszej pracy zmniejszył się praktycznie o połowę! Niezależnie czy działania wykonuje agencja, czy zatrudniani przez naszych klientów wewnętrzni pracownicy, ostateczny koszt liczy się w roboczo godzinach jakie są potrzebne na wykonanie pewnych zadań, zatem jeśli my odczuliśmy różnicę, to z pewnością zmiana platformy przełożyła się na znaczące oszczędności po stronie klienta.
Co więcej zmiana pozytywnie wpłynęła na odbiór sklepu na urządzeniach mobilnych, szybkość ładowania strony, integrację z zewnętrznymi systemami, w tym także z subiektem, co przy hurtowej i dużej sprzedaży pomaga zarządzać stanami magazynowymi w połączeniu z ofertą offline.
  • 15% wyższy współczynnik konwersji na urządzeniach mobilnych

  • Nowy sklep został zintegrowany z system klasy Marketing Automation

  • Wdrożenie integracji z kurierami i subiektem ze stanami magazynowymi

  • Odświeżony wygląd i wygodny backend w codziennym używaniu!

Pościelone.pl Nowa strona

Pozycjonowanie – topowe pozycje na wybrane frazy

Nadzorujemy i podpowiadamy, nie narzucając naszych usług bez potrzeby.

Pościelone.pl - Pozycja

Nadzorujemy i współpracujemy

W momencie w którym zaczęliśmy obsługę marketingową pościelone.pl – pozycjonowaniem zajmowała się inna agencja. Wspólnie z klientem oceniliśmy pracę, przeanalizowaliśmy pozycję, słowa kluczowe i wyniki i uznaliśmy, że praca wykonywana jest w rozsądnych ramach cenowych i dobrze, więc nie ma potrzeby zmieniać dostawcy. Mimo, że sami realizujemy tego typu usługi nie zniechęcamy naszych klientów do innych partnerów, którzy dobrze wykonują swoją pracę, a w przypadku pościelone.pl nie trudno zauważyć, że na najważniejsze frazy sklep ma topowe pozycje!
Spokojnie można traktować nas jak zewnętrzny dział marketingu, gdyż do każdego klienta przydzielana jest dedykowana osoba kontaktowa, która nawiązuje relacje niemalże zbliżone do realnego zatrudniania. W takim modelu współpracy łatwo nam kontrolować zarówno nasze zadania, jak i zadania zewnętrznych dodatkowych agencji, czy ustalonych zadań pracowników klienta jeśli zachodzi taka potrzeba.

Afiliacja w rozliczeniu CPS

Efektywna współpraca z Wrocławską siecią afiliacyjną Webepartners.pl

Efekty afiliacji

Aby dorzucić co nieco zamówień miesięcznie, podjęliśmy współprace z siecią afiliacyjną WebePartners.pl, która specjalizuje się w obsłudze programów partnerskich rozliczanych za efekty (COST PER SALE). Dzięki takiemu rozwiązaniu, sprzedaż stopniowo wzrasta przy zachowaniu stałego kosztu pozyskania zamówienia.

Po lewej umieściliśmy Wideo prezentujące sieć, nic więcej nie potrzeba dodawać ;-).

  • Zwiększający się ruch wraz z nowymi klientami, rozliczany w modelu CPS

  • Współczynnik konwersji 1,75%

Rezultaty rocznych działań

Zadowolony klient i dwa nowe sklepy do kompleksowej obsługi działań marketingowych ;-).

Pościelone

Pościelone.pl

Sklep oferujący tekstylia takie jak pościel, ręczniki, koce i piżamy. Pierwszy i główny projekt, który powstał przy współpracy z naszym partnerem DotIT i zaowocował efektami, które przyniosły zadowolenie nie tylko klientowi, ale także nam. Skutecznie wdrożone działania marketingowe pozwoliły rozwinąć projekt. Zaczynaliśmy na niskich budżetach zwiększając je wraz z rozwojem organicznym sklepu. Dobra współpraca zaowocowała rozwojem dwóch kolejnych projektów klienta. Febetrade.pl oraz BenterSport.pl

FebeTrade Logo

Febetrade.pl

Internetowa hurtownia tekstyliów dla klientów detalicznych i hurtowych. Po skutecznych działaniach skierowanych na pościelone.pl przyszła kolej na internetową hurtownię i rozwój bazy klientów zamawiających on-line, a nie tylko tradycyjnie. Przy przebudowie starej platformy opartej na OsCommerce i tym razem pomogła nam agencja DotIT.

BenterSport Logo

BenterSport.pl

Sklep z odzieżą sportową. Najmłodszy projekt jaki powstał w ramach współpracy. Wykorzystujemy sprawdzony model działania przy poprzednich projektach i w godzinowym modelu rozliczeń wprowadzamy kolejne działania marketingowe, zaczynając od najbardziej potrzebnych, a kończąc na tych wysokiej jakości, które budują odpowiedni wizerunek i markę.