Pozycjonowanie sklepu internetowego MamaVille.pl

Współprace z klientem rozpoczęliśmy praktycznie tuż po starcie platformy, a po dwóch latach prawie 2,5 tysiąca słów kluczowych znajduje się w top10 (dane z SemStorm.pl), można to różnie liczyć, ale przy liczbie tego rzędu niezależnie od tego, jak bardzo jest dokładna zdecydowanie można mówić o sukcesie.

Co jest zasługą tak dobrego rezultatu?

Mamaville.pl to marka, która powstała na bazie wcześniej organizowanych targów MamaVille. Serwis jest marketplacem w którym zbierana jest oferta różnych producentów odzieży i zabawek dla dzieci. Produkty nie należą do najtańszych, ale za to do tych z najwyższej półki jakościowej.

W takim przypadku często bezpośrednie kampanie cpc nie sprawdzają się tak dobrze, gdyż duża część internautów szuka niskich cen. Jeśli taka sytuacja zachodzi i kampanie nie są w bezpośredni sposób rentowne, jedynym ratunkiem jest oczywiście pozycjonowanie. 

 Osiągnięty efekt wynika z kilku czynników. Sklep posiada szeroką ofertę produktową, można więc pozycjonować go jednocześnie na bardzo wiele, ale niekoniecznie często wyszukiwanych fraz. Daje to szybki rezultat i efekty już na starcie które pozwalają przeczekać do momentu kiedy najbardziej istotne frazy i najczęściej wyszukiwane osiągną pozycje top10.

Klient pozwolił nam modyfikować stronę i treści w zakresie niezbędnym dla SEO. Otrzymaliśmy wszelkie dostępy, mogliśmy zmodyfikować layout w stopniu nieznacznym, ale ważnym dla SEO, a także tworzyć dodatkowe kategorie i grupy produktowe pod wybrane frazy kluczowe.

Produkty są ciekawe, dzięki czemu użytkownik po wejściu na stronę spędza na niej czas, a jest to jeden z czynników, które algorytm google w miarę możliwości ocenia sprawdzając adekwatność zapytania do strony internetowej.

 

Jakie działania podejmujemy w ustalonym budżecie?

Współpraca z MamaVille.pl pozwala nam na stosunkowo swobodne działania w zakresie podstawowych aspektów SEO.

Aspekt techniczny realizuje agencja odpowiedzialna za utrzymanie i hosting samej platformy sklepowej.

Treści na stronę piszą częściowo producenci – na te opisy niestety nie mamy wpływu, a częściowo my. Tworzymy opisy kategorii, dedykowane kategorie i materiały na bloga, do newsletterów i często na social media.

Linki pozyskiwane są w sposób naturalny z zakresu marketingu szeptanego, artykułów sponsorowanych, a także wzmianek w mediach które niejednokrotnie dotyczą samych targów.

Wszystkie trzy elementy razem w momencie kiedy ukierunkowane są na dobrze dobrane i przeanalizowane słowa kluczowe tworzą efekt synergii i ruch rośnie w odpowiednim tempie.

Wybrane efekty pozycjonowania

ok.2,36 tysiąca słów kluczowych na pozycjach top10 monitorowanych przez SemStorm.pl

regularny wzrost pozycji i ruchu od początku współpracy, którą rozpoczęliśmy we wrześniu 2017 – tak jak zawsze w przypadku pozycjonowania niezbędny jest początkowy rozruch – w tym przypadku trwał on ok. 3 miesięcy

systematyczny wzrost ruchu organicznego, sięgający nawet 300% rocznie, średnim wynikiem jaki osiągamy podczas współpracy z klientami, którzy mają duży potencjał na wzrost to ok. 100% rocznie

koszt pozyskania jednego wejścia na stronę z ruchu organicznego liczony w groszach na sesje, zresztą na tym właśnie polega pozycjonowanie – w pierwszych miesiącach koszt może sięgać złotówki za wejście, albo jeszcze więcej póki ruch jest niski, a z czasem koszt się amortyzuje i kazda sesja kosztuje coraz mniej i mniej i mniej – dlatego osobiście jestem zdania, że nie można pomijać działań z zakresu pozycjonowania

 

Newslettery

 Kontakt z klientem, w szczególności zaangażowanym, to ważny aspekt e-biznesu i utrzymania lojalności klienta. Newslettery i procesy Marketing Automation bardzo dobrze się w ten temat wpisują, wobec czego i w YerbaMateStore nie mogło ich zabraknąć.

Tradycyjne newslettery

Klient korzysta z naszego systemu do wysyłki wiadomości e-mail. Jest to system oparty na rozwiązaniu Open Source o nazwie Mautic.

Cechuje się przede wszystkim tym, że podpięty jest do naszego serwera wysyłkowego, z którego wysyłamy wiadomości jedynie najwyższej jakości i jedynie dla naszych klientów. Zamiast wpadać do spamu, trafiają na skrzynki odbiorców i mają wysoką dostarczalność.

Oczywiście nigdy nie jest tak, że wyślemy 1000 wiadomości i wszystkie 1000 zostanie otwartych, tradycyjne newslettery nie mają tej właściwości. Kluczowe jednak jest to, że osoby zapisujące się do newslettera rzeczywiście z niego korzystają.

Bazę mamy podzieloną na aktywnych i nieaktywnych użytkowników i mamy możliwość rozróżniania komunikatów do nich skierowanych, a także mamy wydzieloną część działań związaną z procesami marketing automation i bieżącymi odwiedzinami użytkowników na stronie internetowej.

Wszystko razem powoduje, że wskaźnik otworzeń i kliknięć trzyma się na tym samym poziomie co na początku współpracy, mimo tego, że baza newsletterowiczów urosła siedmio krotnie! Oczywiste jest, że w większości przypadków wzrost bazy powoduje obniżenie statystyk, dlatego, że znajduje się w niej coraz więcej nieaktywnych użytkowników, jednak w tym przypadku udaje nam się stale trzymać odpowiedni poziom i zaangażowanie odbiorców.

 

Kontent Marketing i Media Społecznościowe

Nie ma dobrego SEO bez odpowiedniej ilości treści, a jeśli już powstają nowe treści, to czemu nie pokazać ich chociażby na Facebook’u, czy blogu?

Artykuły i treści na bloga

Charakter portalu i oferta produktów skierowane są na wysoką jakość, dlatego również i treści przygotowywane na bloga nie mogą cechować się tylko aspektami SEO, ale muszą zawierać merytoryczną zawartość, która zaciekawi użytkownika i dodatkowo podpowie, na co zwrócić uwagę w bogatej ofercie produktowej. Aspekty SEO są ważne, ale mają drugie miejsce w priorytecie podczas powstania artykułu.

Powyższe podejście wymaga oczywiście więcej czasu na przygotowanie treści na stronie, więc w ciągu miesiąca musimy zabezpieczyć na to większy budżet lub zrobić ich mniej, jeśli inne zadania wymagają więcej uwagi, ale nie umniejsza to temu, że artykuły zdobywają wysokie pozycje w Google i statystyki wskazują, że ok. 30% kliknięć z wyszukiwań skierowanych jest właśnie na treści związane z blogiem.

Jeśli zastanawiasz się, czy warto prowadzić dział z artykułami, to masz już odpowiedź. Docelowo przy dużym ruchu, artykuły odpowiadają za znaczący aspekt odwiedzin, oczywiście nie wszystkie po równo, ale warto i należy monitorować, które z artykułów zbierają więcej ruchu niż inne i dopracować ich jakość, a także możliwości sprzedażowe.

Działania w mediach społecznościowych

Ze względu na silny osobisty związek marki z właścicielką przekaz w mediach społecznościowych ma charakter częściowo osobisty, posty pomagamy tworzyć, właścicielka często dodatkowo je edytuje, razem przygotowujemy reklamy i monitorujemy efektywność.

Model godzinowy rozliczenia ułatwia nam wspólną pracę na jednym FanPage’u i wymianę spostrzeżeń / ustaleń, czy przygotowywanie postów tak, jakbyśmy byli wewnętrzną częścią zespołu MamaVille.pl.

Od pierwszego dnia powstania marki EksperciMarketingu.pl mieliśmy właśnie takie założenie, aby to nie była kolejna typowa agencja, ale zespół specjalistów, którzy bezpośrednio wspierają właścicieli biznesów w ich dążeniach i celach, dając dużą elastyczność i swobodę działania. Tam gdzie jest potrzeba możemy przejąć pełną kontrolę nad działaniami, a tam gdzie jest potrzeba jedynie wsparcia, wspieramy czasem pracy i umiejętnościami technicznymi, czy doświadczeniem.

Materiały wideo

Na rynku pojawia się bardzo dużo ciekawych rozwiązań ułatwiających tworzenie treści wideo, chciałbym jedno z nich przedstawić.

Powszechnie wiadomo, że materiał wideo lepiej przyciąga uwagę niż statyczna treść, ale są one wyjątkowo drogie w produkcji. Jest ciekawa alternatywa, która pozwala tworzyć proste treści wideo, bazujące na animowanych prezentacjach, które czerpią treści z artykułów.

Powstają w ten sposób jedno minutowe streszczenia wideo, które zachęcają do zatrzymania wzroku i zorientowania się w temacie.

Jednym z takich narzędzi jest Rocketium, Używamy go w naszej agencji do produkowania prostych materiałów wideo dedykowanych facebookowi. Łatwo w tym narzędziu zrobić proste animacje omawiające zagadnienie z artykułu w kilku punktach. Dwa przykłady zamieściliśmy niżej.

MamaVille.pl – Ubranka do chrztu

YerbaMateStore.pl – Pajarito

Marketing OnLine Godny Zaufania

Profesjonalnie wspieramy marketing internetowy.

Jeśli oczekujesz wsparcia, partnerstwa, uczciwego rozliczenia, jasno stawianych celów i planów działania, to trafiłeś w dobre miejsce.

Zapoznaj się z naszą ofertą. 

Marketing Godny Zaufania

Jeśli oczekujesz wsparcia, partnerstwa, uczciwego rozliczenia, jasno stawianych celów i planów działania, to trafiłeś w dobre miejsce.

NASZE MARKI

Historia naszego rozwoju miała wpływ na powstanie kilku marek, które składają się na nasze usługi.

Sendingo.pl - agencja e-mail marketingu - od 2011 roku.

EksperciMarketingu.pl - kompleksowy marketing on-line - od 2015 roku

MauticMarketing.pl - support i hosting systemu Mautic - od 2018 roku

PrzedsiębiorcaWSieci.pl - portal dla przedsiębiorców rozwijających swój biznes on-line - od 2019 roku

 

KLUCZOWE USŁUGI

Pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie e-Commerce
Kampanie Google Ads
Kampanie Facebook Ads
Email Marketing
Marketing Automation

EKSPERCIMARKETINGU.PL

Tomasz Kryk - EksperciMarketingu.pl

NIP: 5732598815

ul. Grabskiego 15/10

53-535 Wrocław

Telefon: 727-903-288

Email: kontakt@ekspercimarketingu.pl

Web: http://ekspercimarketingu.pl

Zapraszamy serdecznie do skorzystania z usług naszej agencji marketingowej we Wrocławiu. Rozwijamy się dynamicznie, będąc w zasadzie w ciągłej rekrutacji (szukasz pracy? napisz ;-)). Ogranicza nas jedynie czas jakim dysponują nasi specjaliści.