Pozycjonowanie sklepu internetowego YerbaMateStore.pl

Rozpoczęliśmy działania tuż po zmianie platformy sklepowej, a to zawsze bardzo trudny moment, w którym w pierwszej kolejności należy nie dopuścić do spadków, a następnie wypracować wzrosty. Dzisiaj można śmiało powiedzieć, że się udało 😉

YerbaMateStore.pl, to sklep z Yerba Mate. Konkretny asortyment, w którym liczą się konkretne frazy w top10.

Nasz budżet na pracę przy zadaniach SEO dla tego klienta jest bardzo niewielki, starcza zaledwie na kilka godzin pracy miesięcznie. Mimo wszystko systematycznie udaje się wypracować wzrosty, a w dłuższym ujęciu czasowym odrabiamy sporą stratę po utracie pozycji lidera w google, którą sklep zaliczył podczas zmiany platformy.

Mimo, że możemy pochwalić sie jedynie ogólnymi danymi (które możesz sprawdzić np. w narzędziu SemStorm.pl) mamy nadzieję, że przybliżymy Ci jak wygląda efektywna współpraca z agencją i co w Twoim biznesie również da się osiągnąć.

 

Jakie działania podejmujemy w ustalonym budżecie?

Staramy się zrealizować pełne trio działań z zakresu pozycjonowania. Czyli: aspekty związane z optymalizacją tekstów na stronie klienta, aspekty pozyskiwania linków zewnętrznych oraz aspekty techniczne (ale z tymi wiele kłopotu nie mamy, bo sklep stoi na platformie Atom Store, która nie kopie pod nami dołków ;-)).

Linki do sklepu to w dużej mierze szeptanka, a kontent marketing to działania prowadzone na blogu oraz w opisach kategorii i produktów.

Wybrane efekty pozycjonowania

ok. 700 słów kluczowych zawierających frazę Yerba w top10 (dane z narzędzia od Google)

regularny wzrost pozycji zarówno top10, jak i top50 – dane z narzędzia SemStorm.pl

systematyczny wzrost ruchu organicznego, nawet do 50% rocznie (warto zauważyć, że opieramy działania na mocno ograniczonej ilości fraz dotyczących Yerby i mimo skończonej liczby fraz i bardzo dobrej pozycji początkowej sklepu mamy 50% wzrost wyników!)

koszt pozyskania jednego wejścia na stronę z ruchu organicznego liczony w groszach na sesje

 

Newslettery i podstawowe procesy MA

 Kontakt z klientem, w szczególności zaangażowanym, to ważny aspekt e-biznesu i utrzymania lojalności klienta. Newslettery i procesy Marketing Automation bardzo dobrze się w ten temat wpisują, wobec czego i w YerbaMateStore nie mogło ich zarbaknąć.

Jakie działania podjęliśmy podczas współpracy z tym klientem?

żSklep posiadał na starcie współpracy własną bazę newslettera, więc nie musieliśmy zaczynać od zera. Przygotowujemy dla newsletterowiczów regularne wiadomości e-mail z ofertami, oraz uruchomiliśmy proste procesy Marketing Automation zachęcające do powtórnych zakupów i powrotu na stronę po dłuższym czasie nieobecności.

Średni współczynnik konwersji z wejść z newslettera jest niemalże trzykrotnie wyższy niż z innych źródeł. Oczywiście warto wysyłać wiadomości i kontaktować się ze stałymi klientami niezależnie od wysokości współczynnika konwersji, ale aby to miało ręce i nogi koszt utrzymania systemu do wysyłek oraz koszt wytworzenia samego newslettera nie może być astronomiczny.

W naszych usługach można znaleźć system Mautic, który dostarczamy w cenie już od 50zł miesięcznie, więc ten koszt nigdy nie był problemem. Ile więc kosztuje wytworzenie newslettera? Przygotowanie bannera + treść i wysyłka wiadomości – to średnio w przypadku YMS 2,5h czasu pracy naszych specjalistów.

Gdyby i taki czas pracy był zbyt mocnym kosztem dla klienta, newslettery mogłyby być prostsze, zamiast graficznego bannera mógłby pojawić się tekstowy komunikat, a część produktowa mogłaby zostać ograniczona do trzech pozycji. Doświadczenie pokazuje nam, że po okresie docierania szablonu z klientem newsletter jesteśmy w stanie przygotować nawet w 1h, co daje koszt rzędu 75zł za jedną wiadomość.

Krótko mówiąc rodzaj prac i ich zakres bardzo łatwo dopasować do możliwości klienta i etapu na jakim znajduje się jego e-biznes. Warto jednak współpracować z taką agencją u której jest to mozliwe.

 

Newlsetter to ważny kanał komunikacji

Newslettery są bardzo istotnym kanałem komunikacji z klientami. To w ten sposób budujemy lojalność klientów i od tego zależy, czy zechcą oni powrócić do sklepu. Nie należy zatem ich marginalizować i pomijać. Nieumiejętne podejście do newsletterów może powodować lawinowy wzrost kosztów, dlatego szczególnie ważny jest wybór odpowiedniej agencji, która dostarczy nam oczekiwaną jakość, która łączy efektywność z optymalizacją kosztów.

Średni koszt newslettera ok. 150zł

W przypadku współpracy w godzinowym modelu rozliczeń, mieliśmy możliwość wprowadzenia pewnych uproszczeń i ułatwień, które spowodowały, że w ujęciu rocznym koszt jednego newslettera nie przekroczył 150zł netto. Dużą zasługę odegrał nasz wewnętrzny system Editingo (edytor do tworzenia newsletterów), tworzony wraz z drugą naszą spółką Sendingo.pl – dedykowaną tematowi eMail Marketingu na najwyższym poziomie.

Dedykowana integracja ze sklepem

W naszym systemie Editingo przygotowaliśmy dedykowany szablon newslettera i zintegrowaliśmy jego moduły ze sklepem. Pozwala to kilkoma kliknięciami zaimportować wybrane produkty, zdjęcia i opisy. Każdy kto chociaż raz przygotowywał newsletter produktowy zdaje sobie sprawę, że umieszczenie w nim 9 produktów, dopasowanie zdjęć, wklejenie linków, to bardzo czasochłonne zadanie. To wszystko spowodowało, że pierwsze dwa newslettery były nieco droższe, ale każdy kolejny to już znaczący zysk czasu i pieniędzy.
N

Kompleksowa obsluga obniżyła koszty

Szukamy optymalnych rozwiązań z naszymi klientami. Dostarczamy komplet potrzebnych usług od Copywritingu, po Analizy, przez Grafikę, Kodowanie, Testowanie. Jesteśmy zdania, że warto szukać agencji z możliwością kompleksowej obsługi, gdyż łatwo wtedy optymalizować koszty skupiając uwagę na obszarach które tego wymagają, a ograniczając czas pracy w obszarach, które akurat nie dają odpowiedniego zwrotu z inwestycji.

Kampanie Google Ads

Przy każdym większym ecommerce są niezbędnym elementem pozyskiwania ruchu. Dobrze ustawione i zoptymalizowane są niekoniecznie drogie w utrzymaniu, a mają szanse przynosić dodatnie ROI.

Topowe pozycje w wynikach organicznych, a kampanie Google Ads na te same słowa kluczowe?

W trakcie współpracy z tym klientem należało zadać sobie powyższe pytanie. Na wiele fraz sklep już ma topowe pozycje i skoro są one z zakresu top3, to czy należy prowadzić dodatkowo kampanie płatne?

Odpowiedź na to pytanie zwykle zależy od kontekstu, a u tego klienta kontekst łatwo zobrazować jednym zrzutem ekranu, który zamieściliśmy niżej.

Ilość reklam na frazę np. Yerba Mate Sklep jest tak duża, że na pierwszym widoku bez przewijania w dół (rozdzielczość Full HD) pojawia się tylko jeden wynik organiczny.

W takiej sytuacji jedyną opcją, aby być wysoko, jest właśnie reklama.

Baliśmy się, że przyniesie to ogólny gorszy wynik na całości współpracy i obniży przychód z ruchu organicznego, ale nic takiego nie miało miejsca.

Zmieniliśmy wiec podejście do wybranych fraz z top3 i rozwinęliśmy im znacząco tzw. długi ogon. Dzięki temu reklamy budują wizerunek marki i dają świetny remarketing na kilka kluczowych fraz obłożonych reklamami, a słowa kluczowe długiego ogona np.: “jaka yerba na początek”, “jaką bombillę wybrać”, “ile kosztuje yerba mate”, “yerba mate zestaw”, “yerba mate gdzie kupić” i wiele więcej siedzą na topowych pozycjach w google, gdzie tych reklam wiele nie ma. Powstaje efekt synergii i połączenia obu kanałów reklamowych.

Ostatecznie to podejście okazało się efektywne kosztowo. Ze względu na markę i dobre ceny Yerby w sklepie, kampanie Google Ads są rentowne oraz nie kolidują, ani tym bardziej nie kanibalizują przychodów z innych źródeł.

Jak temat wygląda od strony kosztów?

Najwięcej czasu zwykle potrzebujemy na ustawienie kampanii dla nowego klienta, ale już ich optymalizacja, czy tak jak w przypadku YerbaMateStore.pl spokojna optymalizacja (klient współpracuje z nami już ponad 2 lata). Koszt miesięczny pracy spada do 3-4h pracy.
Mocno widać w tym przypadku efektywność modelu godzinowego przy rozliczeniach, w innej agencji istniałaby opłata minimalna za prowadzenie kampanii (średnio 500zł), u nas takiej opłaty nie ma, płacisz za realnie wykorzystany czas dopasowany do Ciebie i Twoich potrzeb.

Dzięki temu rentowność samych kampanii wzrasta, bo ich koszt to głównie koszt budżetu na kliknięcia, a ten wykorzystywany jest tak, aby przynosił zysk, którego współpraca z agencją nie zjada.

Kontent Marketing i Media Społecznościowe

Nie ma dobrego SEO bez odpowiedniej ilości treści, a jeśli już powstają nowe treści, to czemu nie pokazać ich chociażby na Facebook’u, czy blogu?

Artykuły na bloga, a SEO

O czym pisać i jak tworzyć nowe treści na bloga?

Pierwszy kierunek może nadać analiza fraz kluczowych. Ona pozwala nam zorientować się czego szukają użytkownicy.

Zaczynamy więc pisać treści, które odpowiadają na ich zapytania, np. czy yerba mate ma negatywne właściwości, czym różni się yerba mate od kawy, jak rozpocząć przygodę z yerba mate. Naturalnie zdobywamy ich odwiedziny, bo dobry artykuł, wyczerpujący dany temat szybko znajduje się na szczycie w wyszukiwarce google. Ten etap w zależności od branży może potrwać całkiem długo.

Kolejnym etapem jest tworzenie treści na które jeszcze nie ma dużo wyszukiwań, ale spodziewamy się ich w przyszłości, zwykle są to treści które należy dodatkowo promować, efekt ruchu organicznego pojawi się dopiero z czasem, ale zyskamy lojalnych czytelników.

Działania na Facebook’u

W momencie, gdy treść publikujemy na blogu i uważamy, że jest udana, warto pochwalić się nią w mediach szerzej, świetnie do tego nadaje się Facebook, czy Newsletter.

Dobry marketing, to taki, w którym praca się nie marnuje! Korzystajmy z wielu źródeł, wymieniając pomiędzy nimi materiały marketingowe. Ostatecznie takie działanie wychodzi korzystniej finansowo niż tworzenie tylko i wyłącznie dedykowanych do danego źródła materiałów.

Jeśli różne materiały przygotowuje jedna agencja, to realnie nie potrzebujesz też nikogo po swojej stronie, aby koordynował wymianę materiałów, powinieneś porozmawiać o tym z obsługującą Cię firmą, a dedykowany opiekun z łatwością powinien przejąc tę rolę.

Materiały wideo

Na rynku pojawia się bardzo dużo ciekawych rozwiązań ułatwiających tworzenie treści wideo, chciałbym jedno z nich przedstawić.

Powszechnie wiadomo, że materiał wideo lepiej przyciąga uwagę niż statyczna treść, ale są one wyjątkowo drogie w produkcji. Jest ciekawa alternatywa, która pozwala tworzyć proste treści wideo, bazujące na animowanych prezentacjach, które czerpią treści z artykułów.

Powstają w ten sposób jedno minutowe streszczenia wideo, które zachęcają do zatrzymania wzroku i zorientowania się w temacie.

Jednym z takich narzędzi jest Rocketium, Używamy go w naszej agencji do produkowania prostych materiałów wideo dedykowanych facebookowi. Łatwo w tym narzędziu zrobić proste animacje omawiające zagadnienie z artykułu w kilku punktach. Dwa przykłady zamieściliśmy niżej.

YerbaMateStore.pl – Pajarito

MamaVille.pl – Ubranka do chrztu

Marketing OnLine Godny Zaufania

Profesjonalnie wspieramy marketing internetowy.

Jeśli oczekujesz wsparcia, partnerstwa, uczciwego rozliczenia, jasno stawianych celów i planów działania, to trafiłeś w dobre miejsce.

Zapoznaj się z naszą ofertą. 

Marketing Godny Zaufania

Jeśli oczekujesz wsparcia, partnerstwa, uczciwego rozliczenia, jasno stawianych celów i planów działania, to trafiłeś w dobre miejsce.

NASZE MARKI

Historia naszego rozwoju miała wpływ na powstanie kilku marek, które składają się na nasze usługi.

Sendingo.pl - agencja e-mail marketingu - od 2011 roku.

EksperciMarketingu.pl - kompleksowy marketing on-line - od 2015 roku

MauticMarketing.pl - support i hosting systemu Mautic - od 2018 roku

PrzedsiębiorcaWSieci.pl - portal dla przedsiębiorców rozwijających swój biznes on-line - od 2019 roku

 

KLUCZOWE USŁUGI

Pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie e-Commerce
Kampanie Google Ads
Kampanie Facebook Ads
Email Marketing
Marketing Automation

EKSPERCIMARKETINGU.PL

Tomasz Kryk - EksperciMarketingu.pl

NIP: 5732598815

ul. Grabskiego 15/10

53-535 Wrocław

Telefon: 727-903-288

Email: kontakt@ekspercimarketingu.pl

Web: http://ekspercimarketingu.pl

Zapraszamy serdecznie do skorzystania z usług naszej agencji marketingowej we Wrocławiu. Rozwijamy się dynamicznie, będąc w zasadzie w ciągłej rekrutacji (szukasz pracy? napisz ;-)). Ogranicza nas jedynie czas jakim dysponują nasi specjaliści.