Kompleksowa obsługa

Witryna plantpur.pl należy do producenta materacy ekologicznych, którego oferta zawiera wysokiej jakości materace stworzone wedle najnowocześniejszych technologii. Produkty te posiadają właściwości lecznicze oraz są dostosowane do różnych grup ludzi, dzięki czemu każda osoba, niezależnie od trybu życia, może z nich skorzystać.

Rozpoczęcie współpracy

Prace przy stronie i promowaniu marki w internecie zaczęliśmy tuż po utworzeniu serwisu. Wypracowane w ramach współpracy pozycje można więc jednoznacznie zaklasyfikować jako wyniki naszej pracy.

Współpraca nie ograniczała się tylko do działań SEO, ale zahaczała także o zakres działań związanych z kampaniami Google Ads, kampaniami YouTube, kampaniami w SocialMediach, czy Instagramie. Z czystym sumieniem można powiedzieć, że wspieraliśmy marketing klienta kompleksowo.

Wybrane realizowane działania

  • Tworzenie opisów produktów zgodnie z zasadami SEO
  • Prowadzenie bloga
  • Pełna optymalizacja kampanii Google Ads
  • Tworzenie i prowadzenie reklam remarketingowych oraz displayowych
  • Prowadzenie kampanii karuzelowej w Facebook Ads
  • Prowadzenie kampanii zwiększającej świadomość marki w Facebook Ads
  • Rozwijanie boardów ze słowami kluczowymi oraz dodawanie pinów w Pinterest
  • Tworzenie filmów SEO na YouTube
  • Kompleksowa obsługa Instagram oraz Facebook

Wybrane efekty pozycjonowania

Po nieco ponad roku prowadzonych działań strona klienta miała już 330 słów kluczowych wprowadzonych do top10, a w tym takie hasła jak sklep z materacami (udało się to osiągnąć mimo, że na sklepie realnie był tylko jeden produkt), materac ortopedyczny, materac rehabilitacyjny. Po tym czasie prace SEO zostały ograniczone i pozycje utrzymują się do dziś. W dalszych planach jest rozwój marki na rynkach zagranicznych.

Wynik 330 słów kluczowych w top10 w trakcie tego okresu dla wielu ecommerców może nie być wynikiem zadowalającym, ale w przypadku sprzedaży jednego produktu można mówić o sukcesie.

 

Pozycjonowanie sklepu internetowego PlantPur.pl

Działania wystartowały tuż po uruchomieniu serwisu w internecie. Skierowane były na wprowadzenie do topowych pozycji w google najważniejszych fraz związanych z materacami. Działania SEO prowadziliśmy w trzech głównych obszarach.

Optymalizacja serwisu pod pozycjonowanie

Po starcie serwisu wszystkie przygotowane treści jakie na nim się znajdowały były treściami pisanymi dla użytkownika końcowego, były to oczywiście wysokiej jakości treści, ale powstały jeszcze przed analizą słów kluczowych. 

Po wykonaniu analizy i dobraniu zarówno fraz popularnych, ale trudniejszych do wypozycjonowania, jak i mniej popularnych, ale dających dużo szybszy efekt treść na serwisie została zoptymalizowana pod ich kątem. Dodaliśmy odpowiednie nagłówki, meta tagi, uzupełniliśmy fragmenty opisów, rozbudowaliśmy treść na stronę główną, zaplanowaliśmy działania na bloga i zasugerowaliśmy drobne zmiany techniczne na serwisie.

Rozbudowa treści / Artykuły

Algorytm google pod uwagę bierze bardzo dużo różnych czynników, część z nich jest oficjalnie potwierdzona, część jest tylko w domysłach społeczności SEO, a część z nich jest przed nami ukryta. Jest jednak fakt, który potwierdzi każdy SEOwiec, że dobra treść na serwisie to podstawa. 

Algorytm wylicza pozycje dla serwisu biorąc pod uwagę jej przydatność dla użytkownika. Dział z artykułami i poradami powoduje, że serwis będzie pokazywany użytkownikom nie tylko gdy wpisują tradycyjne dla ecommerce frazy typu materac cena, albo sklep z materacami, ale także na frazy związane ze świadomością produktu np. “jaki materac kupić gdy mam chore plecy”, albo  “czy od materaca mogą boleć plecy”. 

Oczywiście warto wcześniej sprawdzić jakie zapytania są bardziej popularne i adresować artykuły specjalnie dla nich, blog wtedy staje się filarem dla niemalże nieograniczonego ruchu nawet na stronach jednoproduktowych.

Link building

Linki prowadzące do serwisu, ich reputacja, miejsce i kontekst również brane są pod uwagę przez algorytm wyszukiwarki. Idea jaka temu przyświeca jest stosunkowo prosta, jeśli o danym serwisie piszą to może oznaczać, że serwis jest dobry jakościowo i warto rankować go wyżej.

Liczy się odpowiednia ilość i odpowiedni kontekst. Bardzo łatwo wejść na allegro i zakupić sobie 1000 linków kierujących do witryny, kłopot w tym, że to nie zadziała.

Razem z klientem podjęliśmy działania w trzech kierunkach: linki z działań z zakresu marketingu szeptanego, linki z publikacji sponsorowanych i linki z artykułów mających też charakter PRowy (zwykle wysoka jakość serwisu i znana osoba – przykład na screenie poniżej). Idealną sytuacją jest jeśli uzupełniamy się z klientem i wspólnie tworzymy strategię linkowania im mniej chaosu w temacie, a więcej zorganizowanego porządku, tym lepsze i szybsze rezultaty.

Marketing oparty na treści, a pozycjonowanie

Czy warto inwestować czas i środki w treści wysokiej jakości? Przedstawiamy ciekawy przykład, naturalnie wynikający z branży i tematyki, którym może zainspirować się każdy przedsiębiorca.

Łóżko z palet? Fazy snu? Jaki materac dla dziecka?

Są frazy, które stosunkowo szybko i łatwo wpadają do top10. Nie zawsze da się je łatwo odczytać przed rozpoczęciem pracy, ale łatwo je wyłapać w trakcie (chociażby w narzędziu Search Console z którego pochodzi screen).

Jednym z ciekawszych przykładów jest fraza: “łóżko z palet”. 

Szukając tematów do poruszenia na blogu, czy w dziale artykuły należy poruszać się w kontekście fraz związanych z głównym tematem. Ponieważ marka PlantPur.pl to materace do spania, mieliśmy potrzebę, aby poruszać się właśnie w tym zakresie. Po przygotowaniu jednego z takich prostych tematycznych artykułów zauważyliśmy, że zaczęła się indeksować i piąć wysoko fraza “łóżko z palet”, wystarczyła potem drobna optymalizacja treści, aby zdobyła ona szczytową pozycję – zwycięsto przy okazji 😉

Pozycja to jednak nie wszystko. Fraza powinna generować ruch, a ruch powinien generować sprzedaż. Mimo bardzo dużej widoczności na tę frazę na sklep trafiało niewiele osób, także przypadkowy strzał nie okazał się manną z nieba.

Inaczej sprawa się miała przy frazie: “jaki materac dla dziecka” dużo bardziej świadomie dobrana i dopasowana, a także stosunkowo mało konkurencyjna, bardzo szybko osiągnęła topowe pozycje.

SEO / Pozycjonowanie to ciągłe poszukiwanie, nie można pozwolić sobie na zamknięcie się na kilkanaście fraz i brak elastyczności.

 

Proces zapisu do newslettera i poradnik

 Kontakt z klientem, w szczególności zaangażowanym, to ważny aspekt e-biznesu i utrzymania lojalności klienta. Newslettery i procesy Marketing Automation bardzo dobrze się w ten temat wpisują. W jaki sposób podeszliśmy do niego w przypadku sklepu PlantPur.pl?

Zakup materaca to jest temat wymagający decyzji i czasu. Nieczęsto zdarza się tak, że od razu wiemy co jest nam potrzebne, w szczególności kiedy szukamy najlepszego wyboru mającego dodatkowy wpływ na nasze zdrowie.

Chcielibyśmy być obok klienta jako doradca w trakcie całego procesu, aby mieć pewność, że dokona najlepszego dla siebie wyboru. Z takim zadaniem pomaga nam remarketing oraz działania newsletterowe zakrawające nieco o Marketing Automation. 

U tego klienta poza okienkiem do zapisu przygotowaliśmy cykl poradników, które wysyłają sie do każdego klienta który pozostawi swój adres e-mail przez okres ok. 1-2 miesięcy wspierając jego decyzję.

Takie procesy mają tę zaletę, że można przygotować je raz, a potem działają niemalże ciągle wspierając sprzedaż niejako w tle. Raz wydane pieniądze działają przez cały okres istnienia sklepu.

Facebook i Instagram

Przy każdym większym e-commerce są niezbędnym elementem budowania wizerunki i pozyskiwania ruchu, nie zawsze są kluczowe i idealne pod względem konwersji, ale chyba każdy się zgodzi, że jeśli istnieją odpowiednie zasoby czasowe, to należy także i tymi aspektami marketingu on-line się zaopiekować.

Facebook – profil i reklamy

Facebook jest to kanał marketingowy, na którym głównie szukamy inspiracji i spędzamy czas wolny, zakupy wynikające z tego medium są tematem dodatkowym, niekoniecznie planowanym w danym momencie przez użytkownika. Trafiamy tam do klientów w zupełnie innym stanie umysłu ;-). Priorytetem jest pokazanie marki i samego materaca w tematach powiązanych z codziennym życiem i aktywnością oraz reklamy remarketingowe, czy budujące listę newslettera. Facebook niekoniecznie jest istotny z punktu widzenia bezpośredniej sprzedaży, ale bardzo istotny z punktu widzenia obecności marki, jej rozwoju i przyszłej rozpoznawalności.

O ile kampanie realizowane w ramach google dają nam ogromną kontrolę nad docieraniem do użytkowników poszukujących konkretnego rodzaju treści, o tyle kampanie na Facebook’u pozwalają nam dotrzeć do użytkowników o określonym profilu demograficznym i behawioralnym. Oba źródła ruchu automatycznie realizują odrębne cele.  

Instagram

Na tym kanale liczą się przede wszystkim, a w zasadzie w 100% treści graficzne. Estetyka ponad wszelką miarę. Znowu kanał dużo bardziej brandowy niż sprzedażowy, który pozwala nam podkreślać jakość oferty, pokazać ją ze znanymi osobami, czy influencerami. Nie każda marka może z tego kanału skorzystać.

Zwiększanie zaangażowania zakupowego

 Co zrobić, aby zatrzymać klienta na dłużej?

W momencie gdy system wykrył zaangażowanie użytkownika, jego zapis do newslettera i kolejną już obecność na stronie, można pokusić się o wniosek, że produkt mu odpowiada, że jesteśmy już na górze jego decyzyjnej listy. Potrzebny jest wtedy impuls do zakupu.

Takim impulsem może być dedykowana promocja dla danego użytkownika, która uaktywnia się na wybrany czas – np. 24h. Pozwalająca zakupić materac jeszcze nieco taniej.

Z klientem PlantPur.pl mogliśmy zrealizować dość ciekawą realizację. Po zamknięciu tego okienka licznik pozostawał w postaci paska na górze strony.

Marketing OnLine Godny Zaufania

Profesjonalnie wspieramy marketing internetowy.

Jeśli oczekujesz wsparcia, partnerstwa, uczciwego rozliczenia, jasno stawianych celów i planów działania, to trafiłeś w dobre miejsce.

Zapoznaj się z naszą ofertą.

Marketing Godny Zaufania

Jeśli oczekujesz wsparcia, partnerstwa, uczciwego rozliczenia, jasno stawianych celów i planów działania, to trafiłeś w dobre miejsce.

NASZE MARKI

Historia naszego rozwoju miała wpływ na powstanie kilku marek, które składają się na nasze usługi.

Sendingo.pl - agencja e-mail marketingu - od 2011 roku.

EksperciMarketingu.pl - kompleksowy marketing on-line - od 2015 roku

MauticMarketing.pl - support i hosting systemu Mautic - od 2018 roku

PrzedsiębiorcaWSieci.pl - portal dla przedsiębiorców rozwijających swój biznes on-line - od listopada 2019 roku

 

KLUCZOWE USŁUGI

Pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie e-Commerce
Kampanie Google Ads
Kampanie Facebook Ads
Email Marketing
Marketing Automation

EKSPERCIMARKETINGU.PL

Tomasz Kryk - EksperciMarketingu.pl

NIP: 5732598815

ul. Grabskiego 15/10

53-535 Wrocław

Telefon: 727-903-288

Email: kontakt@ekspercimarketingu.pl

Web: https://ekspercimarketingu.pl

Zapraszamy serdecznie do skorzystania z usług naszej agencji marketingowej we Wrocławiu. Rozwijamy się dynamicznie, będąc w zasadzie w ciągłej rekrutacji (szukasz pracy? napisz ;-)). Ogranicza nas jedynie czas jakim dysponują nasi specjaliści.