Zaimportuj wiadomość email
Jak przygotować plik zip
Po rozpakowaniu musza pojawić się plik: index.html zawierający kod html wiadomości oraz folder “images”, zawierający obrazki do wiadomości.
Dynamiczne wartości
Są dwie kluczowe dynamiczne wartości jakie powinna zawierać każda wiadomość. Link do wypisu oraz link do wersji online. Tam gdzie ma pojawić się link do wersji online wiadomości należy wpisać {webview_url}, a tam gdzie link wypisu z systemu {unsubscribe_url}
Wracamy do ustawiania wysyłki
Podaj nazwę kampanii
Wypełnij pola dotyczące UTM, jeśli linki wiadomości ich nie zawierają
Wartość wpisana w pole Tag do doklejenia zostanie doczepiona na końcu każdego linka w wiadomości który zawiera w sobie ciąg znakwó z pola Domena.
Uzupełnij pola wiadomości email
Zmieniamy na CodeMode zawsze jeśli edytujemy e-mail zaimportowany z paczki .zip
Uzupełniamy Nadawcę, pole From i Reply to.
Generujemy automatyczną wersję tekstową, aby zyskać nieco w oczach filtrów antyspamowych.
Link do wersji on-line wiadomości, można ją podejrzeć.
Wysyłka wersji testowej na wybrane adresy e-mail.
Przygotowanie kampanii wysyłającej wiadomość
Wypełniamy datę publikacji – czyli moment w którym rozpocznie się wysyłka. Jest kilka możliwości jak to zrobić, ale tu jest najszybciej i najprościej.
Możemy też ustawić datę zakończenia publikacji (unpublish date), w tym momencie kampania przestanie być aktywna i rozsyłać wiadomości do segmentu. Dopóki kampania jest aktywna to każdy kontakt, który dojdzie do segmentu zostanie przez kampanię przetworzony i jeśli nie dostał jeszcze wiadomości, to będzie mu wysłana. Jest to ważne jeśli mamy newslettery ograniczone czasowo, bądź wysyłamy cyklicznie i dużo, wtedy najlepiej kończyć poprzedni newsletter przed wysyłką bieżącego – wtedy każdy kto się dopisze do bazy i wpadnie do segmentu otrzyma aktualny newsletter.
Wybieramy segment.
Wybieramy jaka wiadomość e-mail ma zostać wysłana, czas wysyłki ustawiamy na Immediately dlatego, że ustawiliśmy już czas rozpoczęcia wysyłki w ustawieniach kampanii, nie należy robić tego też tutaj.
Dla pewności można podejrzeć czy wybraliśmy właściwy e-mail.
Można podejrzeć akcje kampanii – w tym przypadku jest to jedna akcja “Wyślij e-mail”, ale w przypadku bardziej złożonych kampanii, można podejrzeć jak realizuje się całość.
Można tez podejrzeć jakie kontakty zostały przyporządkowane do tej kamanii.